Συνέντευξη της Ειρήνης Φραγκάκη στη Ρένα Τζωράκη

Συνέντευξη της Ειρήνης Φραγκάκη στη Ρένα Τζωράκη

Η πεταλούδα της νύχτας
Αυτήν την περίοδο, κυκλοφόρησε ένα πολύ όμορφο βιβλίο,της συγγραφέως Ειρήνης Φραγκάκη ,από τις εκδόσεις «Ελληνική Πρωτοβουλία». Ένα βιβλίο ,που  λέει αλήθειες για την αθωότητα που συναντάει την πραγματική ζωή, και το κορίτσι  που μεταμορφώνεται σε γυναίκα.
Ο κόσμος που έπλαθε στο μυαλό της, παύει να είναι αγγελικά πλασμένος και τα σύννεφα που πριν πέταγε, τώρα γίνονται ομίχλη που κρύβει αλήθειες.Τα όνειρα που έφτιαχνε τις μέρες η Μάγδα, δίνουν ραντεβού με τους εφιάλτες της νύχτας.Mια εφιαλτική νύχτα, μια νύχτα που σημάδεψε όλη της την ζωή! Ένα τρομαχτικό ουρλιαχτό της ψυχής που άφησε το σημάδι του, γαντζωμένο σε κάποιο αστέρι. Το άφησε εκεί  να κρέμεται. Από έναν σκοτεινό ουρανό, μαύρο σαν την κατάληξη των ονείρων της, περιμένοντας ένα δειλό χέρι να το φτάσει  και να το χαϊδέψει.
Ένα απρόσμενο άγγιγμα ήθελε μήπως και κατάφερνε να ξαναφέρει τα όνειρα της εκεί που ήταν η θέση τους. Στην αγνή της ψυχή.  
Ας  δούμε  ποια είναι η συγγραφέας:
Η Ειρήνη Φραγκάκη, γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Σητεία της Κρήτης το 1976. Τα τελευταία  χρόνια, ζει στην Αθήνα μαζί με τον σύζυγό της και τα 4 παιδιά της.
Από την γενιά της μητέρας της είναι απόγονος του μεγάλου κρητικού ραψωδού Βιτσέντζου Κορνάρου.
Η συγγραφή πεζών διηγημάτων και ποιημάτων ξεκίνησε για εκείνη ως ένα χόμπι το οποίο ηρεμούσε το μυαλό της και την βοηθούσε να διαχειρίζεται τα συναισθήματα της. Από τότε που θυμάται τον εαυτό της, κρατάει στο χέρι της ένα μολύβι κι ένα χαρτί. Είτε είναι για γράψιμο είτε για ζωγραφική. Πλέον αυτά έχουν γίνει ένα με την ανάσα της! Δεν μπορεί να φανταστεί τον εαυτό της ότι θα καταπιέζει τις σκέψεις και τις εικόνες μέσα της. Η εξωτερίκευση των συναισθημάτων της κατ' αυτόν τον τρόπο είναι για εκείνη η απόλυτη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!!!

Ειρήνη μου,σε ευχαριστώ για την αποκλειστική συνέντευξη στην εφημερίδα Ενδοχώρα,και καλοτάξιδο το νέο βιβλίο σου,που από το εξώφυλλό του και μόνο δίνει ένα ρομαντικό και τρυφερό τόνο.  

1)Ειρήνη μου ,μίλησέ μας για το δεύτερο βιβλίο σου τι πραγματεύεται και ποιο το μήνυμα που θέλεις να περάσεις στους αναγνώστες σου;
-Ε.Φ. «Η πεταλούδα της νύχτας» ο τίτλος και αμέσως οι περισσότερο αν όχι όλοι, καταλαβαίνουμε τι σημαίνει. Μια ιστορία που πραγματεύεται τη ζωή μιας κοπέλας ξεκινώντας από την μικρή της ηλικία. Αληθινές καταστάσεις, που δυστυχώς συμβαίνουν και γύρω μας αλλά τις περισσότερες φορές κάτω από τη μύτη μας. Ενδοοικογενειακή βία, σεξουαλική κακοποίηση, ναρκωτικά, πορνεία, μια οικογένεια που επιφανειακά φαίνεται ευτυχισμένη και ιδανική όμως όταν κλείνουν οι πόρτες φανερώνονται οι πιο κρυφές αλήθειες. Ένα κορίτσι, που μη έχοντας την σωστή αντιμετώπιση από τους γονείς της και την κατάλληλη ανατροφή, μεγαλώνει κάνοντας συνεχώς λάθος επιλογές. Όταν έρχεται η στιγμή να φύγει από το σπίτι των γονιών της και να πορευτεί μόνη της στην κοινωνία, έρχεται αντιμέτωπη με τους λύκους που το μόνο που επιθυμούν είναι να την κατασπαράξουν.  
Ο καθένας παίρνει τα δικά του μηνύματα από αυτό το βιβλίο. Το βασικό όλων είναι ο τρόπος που στεκόμαστε δίπλα στα παιδιά μας. Μπορούμε πράγματι ν’ αντιληφθούμε από τι ακριβώς πρέπει να τα προφυλάξουμε; Είμαστε ικανοί να τα μεγαλώσουμε σωστά ώστε όταν πια θ’ ανοίξουν τα δικά τους φτερά, να μην βρεθούν εκείνοι που θα τους τα σπάσουν με το πρώτο φύσημα;  
Πόσο δυνατούς χαρακτήρες μεγαλώνουμε;  
Ίσως αν είμαστε ουσιαστικά δίπλα στα παιδιά μας κατανοώντας πως μια μέρα θα φύγουν από δίπλα μας, τους δώσουμε τα εφόδια που πραγματικά χρειάζονται για να επιβιώσουν στην κοινωνία-ζούγκλα που ζούμε.  
Αν κοιτάξουμε όμως και πιο βαθιά, μπορούμε να δούμε πίσω από τις σκιές, τον τρόμο που αντιμετωπίζουν γυναίκες και παιδιά;  
Έχουμε την δύναμη ν’ απλώσουμε το δικό μας χέρι για να τους βοηθήσουμε;  
Μπορούμε να  ξυπνήσουμε νύχτα και να δούμε τον παράλληλο σκληρό κόσμο που εκμεταλλεύεται στο σκοτάδι και συμπιέζει χαρακτήρες και σώματα;  

-2)Ποιήτρια ή συγγραφέας ποιο τίτλο προτιμάς;  

-Ε.Φ. Επέτρεψέ μου Ρένα μου να μην δέχομαι καμία ταμπέλα. Είμαι η Ειρήνη, που λατρεύει να φροντίζει την οικογένειά της, τα ζώα που έχει πάρει υπό την προστασία της κι αποτελούν κι εκείνα μέλη της. Είμαι η Ειρήνη που κλέβει χρόνο από τον ύπνο της για να ξεδιπλώσει την ψυχή της και να την στάξει πάνω στο χαρτί γιατί αγαπάει να μοιράζεται.
Αυτό είμαι.
-3)Με λίγα λόγια περιέγραψε μου τον εαυτό σου.
Ε.Φ. Δεν είμαι και ο πιο εύκολος άνθρωπος στον κόσμο. Η ευαισθησία μου ξεπερνάει τα όρια των άλλων σε σημείο που οι περισσότεροι να μην καταλαβαίνουν τι θέλω να πω ή τι νιώθω κάθε στιγμή. Αγαπώ τη ζωή, αγαπώ να δίνω και να βλέπω χαμόγελα τριγύρω. Αγαπώ τους ανθρώπους και την.. χαρά τους. Είμαι αυθόρμητη και πάντα λέω αυτό που νιώθω, είτε ενοχλήσει είτε όχι. Δεν μπορώ να κοροϊδεύω τους άλλους.
Μπορώ να συγχωρήσω πολλές φορές τους ίδιους ανθρώπους για το ίδιο λάθος όμως αν μου πειράξουν δικό μου άνθρωπο μπορώ να ξεπεράσω τα δικά μου όρια. Αρνούμαι να δω τα πρόσωπα αγαπημένων ανθρώπων στεναχωρημένα.
Κατ’ αλλά γελάω, γελάω πολύ γιατί χαίρομαι το δώρο της ζωής και δεν μπορώ τους μοιρολάτρες.

4)Πώς περνάς τον ελεύθερο χρόνο σου;
Ε.Φ. Η ερώτηση αυτή μου φέρνει πάντα γέλιο. Ελεύθερος χρόνος δεν έχει υπάρξει εδώ και πολλά χρόνια στη ζωή μου. Αν εννοείς που βρίσκω τον χρόνο να κάνω όλα αυτά που με γεμίζουν όπως το γράψιμο ή τη ζωγραφική, η απάντηση είναι: ο κλεμμένος χρόνος. Δεν κοιμάμαι όσο θα έπρεπε όμως η ανάγκη να ελευθερώσω κάθε τι που νιώθω ή σκέφτομαι είναι μεγαλύτερη.
5) Τι είναι για σένα ευτυχία;
Ε.Φ. Στιγμές. Αυτές που θα φέρουν χαμόγελο, ικανοποίηση και εκτίμηση για την ζωή και το τι μας προσφέρει.
Ευτυχία είναι το φαφούτικο χαμόγελο των παιδιών μου, η αγκαλιά τους.
Ευτυχία είναι το γλυκό βλέμμα του συντρόφου μου στις άσχημες στιγμές μου και δεν θα δεχόμουν οτιδήποτε από κανέναν άλλον.
Ευτυχία είναι η συνάντηση ή η συνομιλία με αγαπημένους φίλους.
Ευτυχία είναι να δίνω σε όσους μπορώ, ότι μπορώ.
6)Από πού αντλείς την έμπνευσή σου;
Ε.Φ. Η ίδια η ζωή αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης. Οι λέξεις, τα χρώματα, ένα τραγούδι, ένα λουλούδι, ένα συναίσθημα… είναι ανεξάντλητες οι πηγές που μπορούν να μας εμπνεύσουν.
7)Ποιοι οι αγαπημένοι σου συγγραφείς και ποιητές;
Ε.Φ. Είναι τόσοι πολλοί….
Θα αναφέρω μόνο κάποιους –δεν είναι δυνατόν όλους- από αυτούς που ξεκίνησα να διαβάζω και μ’ έκαναν βιβλιοφάγο. Ξενόπουλος, Βέρν, Καζαντζάκης, Λουντέμης, Δέλτα, Πολυδούρη, Παλαμάς, Ελύτης κ.α.
Από τους σύγχρονους λογοτέχνες είναι τόσοι πολλοί που δεν θα ονοματίσω κανέναν, όχι γιατί θα ξεχάσω αλλά γιατί θ’ αδικήσω με την μη αναφορά μου στα ονόματά τους.
8) Μια φράση  αγαπημένη από έναν αγαπημένο συγγραφέα ή ποιητή;
Ε.Φ. Η φράση του αγαπημένου μου Γρηγόριου Ξενόπουλου που υπάρχει στο βιογραφικό του. Εσυνήθισα να λέγω τα πράγματα α π λ ά, κ α θ α ρ ά και ξ ά σ τ ε ρ α!

9)Τι θα συμβούλευες τη νέα γενιά σήμερα ;
Ε.Φ. Οι νέοι να ακολουθούν την καρδιά και τα όνειρά τους. Όσο δύσκολη κι αν είναι η εποχή μας, όσο κι αν λέμε ότι τα όνειρα δεν.. τρώγονται… οφείλουμε στην ανθρώπινη ύπαρξή μας να ονειρευόμαστε ένα καλύτερο αύριο με ανθρώπους που θα έχουν για ιδανικό τους την ευτυχία, την εμπιστοσύνη στον συνάνθρωπο κάνοντας την ψυχή τους να γεμίσει από το «δίνω».

10)Πιστεύεις πως ο κόσμος διαβάζει σήμερα;
Ε.Φ. Οι άνθρωποι δεν θα πάψουν ποτέ να διαβάζουν. Μπορεί να το κάνουν με βραδύτερους ρυθμούς λόγω οικονομικής στενότητας όμως ναι, διαβάζουν. Ακόμα κι έτσι, υπάρχουν οι δανείστηκες βιβλιοθήκες που είναι γεμάτοι θησαυρούς που περιμένουν να τους εξερευνήσουν όσοι δεν έχουν την δυνατότητα αγοράς.

11)Είσαι ικανοποιημένη από τις πωλήσεις των βιβλίων σου;
Ε.Φ. Όπως προείπα η εποχή που ζούμε είναι δύσκολη. Αλίμονο αν εστίαζα στις πωλήσεις. Θα ήταν σαν να ζούσα σ’ έναν άλλο κόσμο. Η ανταμοιβή μου είναι οι κριτικές όσων μου κάνουν την τιμή να διαβάσουν τα βιβλία μου, είτε από αγορά είτε από δανεισμό και ανταλλαγή, κάτι που τους προτρέπω εγώ η ίδια.

12)Ετοιμάζεις κάποιο άλλο σου έργο;
Ε.Φ. Η έμπνευση δεν έχει σταματήσει δευτερόλεπτο. Ετοιμάζω διάφορα. Παραμύθια διδακτικού περιεχομένου, ένα εφηβικό μυθιστόρημα, ένα ερωτικό δράμα κι ένα μυθιστόρημα που μ’ έχει συγκλονίσει κι ας είμαι ακόμα στην αρχή του. Είναι η εποχή που διαδραματίζεται τέτοια, που βρίσκομαι σ’ ένα συνεχές ταξίδι. Επιτέλους γυρνάω στον τόπο μου, την Κρήτη μου, μιας και αφορά Χάνδακα και Ηταία όπως κι έναν αγαπημένο προορισμό, την μαγευτική Μονεμβάσια.  Γενοβέζοι πειρατές, Βυζαντινοί άρχοντες και Ενετοί κατακτητές. Επέτρεψέ μου να μην αναφέρω περισσότερα για τους αγαπημένους μου ήρωες, την Ελισάβετ και τον Αλέξιο που έχω λατρέψει κι έχουν γίνει κομμάτι μου παρά μόνον τούτο. Μια χειρόγραφη ερωτική επιστολή του 1204  που έγινε το δικό μου «Άγιο δισκοπότηρο» για αυτήν την ιστορία.

13)Πιστεύεις πως σαν χώρα θα τα καταφέρουμε να ξεφύγουμε από το οικονομικό αδιέξοδο;
Ε.Φ. Είναι σκληρή η πραγματικότητα και δεν μπορούμε ούτε τα μάτια να κλείνουμε στη συμφορά που πλήττει τη χώρα μας ούτε να μένουμε αμέτοχοι. Ας βοηθήσουμε όσο κι όπου μπορούμε αυτούς που έχουν την ανάγκη μας. Έχοντας πάντα ελπίδα μέσα μας φυσικά.
14) Τι σημαίνει για σένα Ελλάδα;
Ε.Φ. Το Α και το Ω του πολιτισμού, της ιστορίας, της ομορφιάς. Ελλάδα χώρα του φωτός. Λατρεύω την χώρα μου!

15)Πιστεύεις σήμερα πως η φωνή του Λογοτέχνη αντιστέκεται ή σιωπά;
Ε.Φ. Κάθε λογοτέχνης έχει φωνή και με τον δικό του τρόπο «φωνάζει» τις αλήθειες. Το θέμα είναι να υπάρχουν και αποδέκτες που θέλουν να τον ακούσουν.

16) Μια συμβουλή στον δοκιμαζόμενο λαό  μας από σένα….
Ε.Φ. Να μην χάνει την πίστη του. Όταν έχουμε ανάγκη από βοήθεια δεν είναι ντροπή να την ζητάμε. Δόξα το Θεό, υπάρχουν άνθρωποι που προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο. Είναι άδικο να κλείνονται στο καβούκι τους και να φτάνουν σε ακραίες λύσεις.
Ρένα μου σ’ ευχαριστώ πολύ για την όμορφη αυτή συζήτηση και το βήμα που μου δίνεις. Κάθε φορά μαζί σου είναι μοναδική.
-Εγώ σε ευχαριστώ θερμά και σου εύχομαι καλοτάξιδο και πάντα όμορφες του Λόγου δημιουργίες!!!!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια