4 πιο αντιπροσωπευτικά ποιήματα του Δημήτρη Καμπούρογλου

4 πιο αντιπροσωπευτικά ποιήματα του Δημήτρη Καμπούρογλου











«Τ’όνειρόν μου»

Σ δυ μεγάλαις κάμαραις
ε
δα ες τνειρό μου
π
ς μπκα, 'σν ν 'γύρευα
κ
νένα σύντροφό μου…

μία το π' ατας
γεμάτη
π βαρέλια,
καθ
ς μπκα μέσ' σ' ατ
ξεράθηκ'
π' τ γέλοια.

Σ
μι βαρέλ' νάσκελα
δυ
γέροι μεθυσμένοι,
σαν πεσμένοι, γκαλιά,
βρεμένοι, λερωμένοι!

Κα
'στν κατάστασι ατ
μουρμούριζαν κ' ο
δύο,
νας «ονον βούλομαι»
λλος «! ν πίω!!»

φένταις δν σηκόνεσθε;
ς πότε θ κοιμσθε!!
ποιο
εσθε; Χριστόπουλος
κι'
νακρέων θσθε!

Μένουν ξερο
κι' κίνητοι,
δίκαιο τ
κακό τους,
γιατί ν
λν' τόσα καλ
γι
τ παλόκρασό τους.

! πόσον εμαι ετυχής!
ποτ
κρασ δν πίνω,
κα
πως τόρα εν' ατοί,
ποτέ μου δ
ν θ γίνω.

φο κα τ κορίτσ' ατ
πο
τόσ γαπσαν,
'ντραπ
καν κα γι συντροφι
τριγύρω τους δ
ν σαν!

ν κμπόσοι σν κι' μ,
πόταν ποθάνουν,
θ
χουν κορίτσια συντροφι
ν
λθουν ν τος κάνουν!!

Μπαίνω 'στ
ν λλη κάμαρα…
να σωρ κορίτσια,
βαστο
σαν ες τ χέργια τους
τί σβίγκους, τί παστίτσια,

τ
μπακλαβ, τ σαβαρέν,
τ
τορταις, τ συνέχι,
τ
καταΐφι, εβανί…
κα
ποι γλυκ δν χει!!!

Μο
λέγ' μία «κουσε
α
τ πο θ σο πομε,
γιατ
μς γαπς πολύ,
γι' α
τ σ γαπομε».

«
π' λα τ γλυκύσματα
πάρε
ποιο θελήσς,
κι'
π' λα τ κορίτσ' ατά,
ποι
θέλς ν φιλήσς;»

Ε
θς συλλογίσθηκα,
ποιο γλυκ ζητήσω,
γλυκ
θ ναι, ς δ
ποι'
π' λαις ν φιλήσω…

Κάνω ν
πιάσω τ μικρή,
μο
φεύγει κ' μεγάλη,
κάνω ν
πιάσω τοτ' δ,
μο
φεύγει κα λλη…

Κάνω ν
πιάσω τν παχειά,
μο
φεύγει κ' λυχνολα,
ν
πιάσω τν μελαγχροινή,
μο
φεύγει κ' ξανθούλα!!!

Σ
ν εδα μι μ κασταν
μαλλιά, μ
'μαρα 'μάτια,
κόντεψ' καρδολά μου
ν
γίν δυ κομμάτια!

Χύνομαι καταπάνω της,
κα
στ 'στιγμ καϋμένος
τ
ν πιάνω, ου! 'φώναξε…
ξυπνάω τρομασμένος…



Τ
βλέπω!! Τ γατολά μου
τ
μαύρη, πο κοντά μου
'κοιμώτανε κα
μοτανε
μόνη συντροφιά μου,

τ
ν εχα πιάσ' π' τ λαιμό,
κα
'φώναζ' καϋμένη!
Σκοτάδι 'μα
ρο, ρημιά,
λ' σαν κοιμισμένοι!

Ο
τε κορίτσια μορφα
ε
χα κε κοντά μου,
ο
τε γλυκύσματα πολλ
ε
δα 'στν κάμαρά μου.

ς κα 'στν πνο εσασθε
μαργιόλικα, κορίτσια!!
ς 'πρόφθανα τολάχιστον
ν
τρωγα δυ παστίτσια!!

πομονή! κμμι φορ
μο
παν πς ληθεύουν
τ
νειρα, ! τότε πι
πιστεύω δ
ν μο φεύγουν!

χ! κασταν γάπη μου,
'στ
ξύπνα μ' ν σ πιάσω,
ν σ φήσ' φίλητη,
σ
ν τ κουκ ν σκάσω!

 
«Έρως και γλυκίσματα»
Δν θέλω χρήματα,
δ
ν θέλω πλοτο,
ε
ναι μι ψώρα
λεεινή.
σ τν ξύνεις
τ
ν ργισμένη,
τόσ
σ τρώει,
τόσ
πονε.

Δ
ν εν’ καλλίτερα
ν
λείπ’ ψώρα,
κα
φαγούρα
μ’ α
τν μαζί;
Δ
ν εν’ ραα
κ
νες ν χ,
σα ρκονε
δι
ν ζ;

Δ
ν χω αδελφας
γι
ν ‘πανδρέψω,
χω δυ γάταις,
λλ γι’ ατας
δ
ν θ φροντίσω,
-
! ν μο ζήσουν -
ε
ρίσκουν νδρα
κα
μοναχαίς.

Δ
ν θέλω λογα,
χω ποδάργια,
α
τ μ’ ρκονε,
ε
ναι γερά,
κα
δν φοβομαι,
ν
μο τσακίσουν
τ
ν κεφαλή μου
κ
μμι φορά.

Δυ
μόνον γαπ
σ’ α
τν τν κόσμο,
ρωτα, φίλοι
μου, κα
γλυκά,
γι’ α
τ θ ζήσω,
γι’ α
τ πεθαίνω,
τ
λλα γι ‘μένα
μηδενικά.

Τ
ν ρωτ’ γαπ,
χι τν γάμο,
γλύκυσμα θέλω,
χι κρασί,
‘π’
μα τ πίνεις
φαίνετ’
ραο,
κα
τ πιστεύεις
τότε κα
σύ.

Μι
ρα ‘πέρασε,
- παναθεμάτο! -
σ
κάνει, φίλε
μου, κα
χτυπς
τ
ν κεφαλή σου
το
χο σ τοχο,
κα
σ γελονε
που κι’ ν πς.

λλ τ γλύκυσμα
λλ ρως,
πάντα
ραα
πάντα γλυκά·
γι’ α
τ θ ζήσω,
γι’ α
τ ‘πεθαίνω,
τ
λλα γι ‘μένα
μηδενικά.

«Τούρτας εγκώμιον»
ταν ‘νοιώθω τρες δεκάραις
μέσ’ ‘στ
ν τσέπη μου ν τρίζουν,
ν
χτυπον ν κουδουνίζουν,
πόσον ε
μαι ετυχής!

Τότε, λέγω,
λλην εμαι
κα
κόμη περιμένω;
γ ‘στν τάφο ‘μπαίνω,
σ τούρτα ν χαθς.

-
! παιδί μου φέρε τούρτα,
μ
κομμάτι δ μεγάλη,
χι, χι ατ, τν λλη,
λα δ καϋμέν’ εθύς!!

Λοιπ
ν λθες, λθες τούρτα;
τ
λευκό σου προσωπάκι,
τ
φράτο μαγουλάκι,
φησέ με ν’ σπασθ.

! καλ ψυχ ν χης
χαϊδεμμένη μου τουρτίτσα,
σ
δν ‘μοιάζεις τ κορίτσα,
σο θέλω σ φιλ.

Δ
ν παραπονιέσαι διόλου,
ο
τε πς δν θέλεις κάνεις,
μόν’ τ
ν ψι σου πς χάνεις,
τ
ν ραία τν καλή.

Μπά! τί
παθες! χάθης;
μ
π’ τ πολλ φιλιά μου
‘μπ
κες μέσα ‘στν κοιλιά μου;
ρα σου λοιπν καλή!

Σ
χάθηκες, γ’ μως
ε
μαι εχαριστημένος,
ε
μαι καταγλυκαμένος,
πόσον ε
μαι ετυχής!

νας τούρταρος μεγάλος,
τ
Πεντελικ ν γείν,
-
ποιος γαπ ς μείν -
μέσ’ σ
μι σπηλι τ’ εθύς,

Θ
κλεισθ νόσ ζήσω,
τ
ν ψυχολά μου θ σώσω,
π’ τν κόσμο θ γλυτώσω,
κα
θ γείνω σκητής!



«Η Μυρσίνη»

θελα κ’ γ ν κάμω
μι
φορ τν ποιητή,
κα
γάπησα μι κόρη,
πως γαπον ατοί.

τον λο λυπημένη,
κίτρινη, ‘ψηλή, λυχνή,
σκελετός, δ
ν εχε κρέας,
ψυχ
μόνον κα φωνή.

Τ
ν γάπησα, μο επε
π
ς μ γαπ κι’ ατ,
‘πίστευσα γυναίκας λόγια,
κουταμάρα διαλεχτή.

χασα τν συχιά μου,
χασα τ γέλοια μου,
λο κα παραπατοσα,
κούναγα τ
χέργια μου,

Μέσ’ ‘στ
δρόμο τραγουδοσα,
μο
φευγαν τ λόγια μου,
σκυβα τν κεφαλή μου,
‘στράβονα τ
πόδια μου.

ποιος μ’ βλεπε ‘στ δρόμο,
παραμέριζε ε
θύς,
κ’
λεγε, ατς θ ναι,
τρελλός, ποιητής.

Καιρ
εχα τν Μυρσίνη
ν
δ, ‘στ Μουσικ
ξαφν’ ξαφνα τν βλέπω,
μ
διαφορετική.

Κατασπροκοκκινισμένη,
ζωηρ
κα πεταχτ,
τριψα τ ‘μάτια κ’ επα,
Μυρσίνη νν’ ατή;

Πότε μ’
ναν μιλάει,
πότε
λλον χαιρετ,
σ’
λλον τ μανδύλι ‘βγάζει,
λλον βλέπει κα γελ...

κανε πς δν μ ‘ξέρει,
μήπως
λλαξα κ’ γ
κα
δν μ γνωρίζει πλέον;
δ
ν εξεύρω τί ν ‘π!!

Μι
μέρα τν ερίσκω
σ’
να σπίτι μοναχή,
-
λα ν σο ‘π Μυρσίνη,
τί κατάστασ’ ε
ν’ ατή;

Γέλασε, κι’
φο μο κάνει
μι
μετάνοια εγενικ,
χωρ
ς ν μο επ λέξι,
φεύγει, κα
μ’ φίνει ‘κε!

Τ
χασα π’ τ ‘ντροπή μου,
ν
μ πάρ γι κουτό!
ν
γελάσ κα ν φύγ,
ν
μ’ φήσ μοναχό!!

σπασα τν κεφαλή μου,
κ’
κοπίασα πολύ,
γι
ν ερω ατς τρόπος
τ
ς Μυρσίνης τί δηλο.

Η
ρα τι χει δίκο
Μυρσίνη, κα πολύ,
κα
τ γέλοια της πς σαν
μι
ραία συμβουλή.

«Παιχνιδάκια θέλει
ρως,
πως λα τ παιδιά,
κα
γι’ ατ δν θ γεράσ,
χει νοιχτ καρδιά,

Θέλει θέλει τραγουδάκια
θέλει γέλοια κα
χαρας,
χι στεναγμος κα δάκρυα,
κι’
μιλίαις λυπηραίς!

Ο
τε στέκει ‘ς να μέρος,
πότε τρέχει κα
πηδ,
λλοτε δ κυλιέται,
πότε χώνεται ‘κε
δά.»

Κ’
γ τόρα τν καρδιά μου,
μ
τν συμβουλ ατ,
πεταλο
δα θ τν κάμω,
πεταλο
δα πεταχτή.

Πότε ν’
γαπ τος κρίνους,
πότε τ
ς τριανταφυλλιας,
πότε ν
πετ ‘στ φούλια,
πότε ‘στ
ς γαρουφαλιαίς.

γαπ κα τς φράταις,
γαπ κα τς λιγναίς,
θέλω τ
ς ξανθας τς σπραις,
θέλω τ
ς μελαχροιναίς.

Η
ρα κα τν συχιά μου,
η
ρα κα τ γέλοια μου,
δ
ν παραπατάω πλέον,
δ
ν κουν τ χέργια μου,

σια στέκ’ κεφαλή μου,
σια κα τ πόδια μου,
‘ξέρω πο
ν τραγουδήσω,
κα
μετρ τ λόγια μου·

Ο
τε ποιητ μ λένε,
ο
τε κα τρελλ μαζί,
Μυρσίνη καϋμένη,
Μυρσίνη μου ν ζ.
 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια