Τι να πρωτογράψει κανείς για την θρυλική Μαίριλιν
Μονρόε, την πολυτάλαντη Ηθοποιό, τραγουδίστρια και μοντέλο, που
χαρακτηρίστηκε ως το απόλυτο σύμβολο του σεξ!!!
Το πραγματικό της όνομα Νόρμα Τζιν Μόρτενσον.
Γεννήθηκε την 1η Ιουνίου του 1926 στο Γενικό Νοσοκομείο του Λος Άντζελες.
Λίγο πριν από τη γέννησή της, ο πατέρας της είχε εγκαταλείψει τη μητέρας της για να μετακομίσει στο Σαν Φραντσίσκο.
Η Μέριλιν μεγάλωσε χωρίς να γνωρίζει ποιος ήταν πραγματικά ο πατέρας της, καθώς η μητέρα της, Γκλάντις, άλλαζε συνεχώς ερωτικούς συντρόφους. Ήταν εξαιρετικά ελκυστική γυναίκα και εργαζόταν ως μοντέρ στα RKO Studios. Λόγω σοβαρών ψυχολογικών προβλημάτων, έχασε τη δουλειά της και πέρασε σχεδόν όλη τη ζωή της μπαινοβγαίνοντας σε διάφορα ιδρύματα. Έτσι, σε ηλικία 9 ετών, η Νόρμα (Μέριλιν) μπήκε σε ορφανοτροφείο και δύο χρόνια αργότερα δόθηκε για υιοθεσία.
Το πραγματικό της όνομα Νόρμα Τζιν Μόρτενσον.
Γεννήθηκε την 1η Ιουνίου του 1926 στο Γενικό Νοσοκομείο του Λος Άντζελες.
Λίγο πριν από τη γέννησή της, ο πατέρας της είχε εγκαταλείψει τη μητέρας της για να μετακομίσει στο Σαν Φραντσίσκο.
Η Μέριλιν μεγάλωσε χωρίς να γνωρίζει ποιος ήταν πραγματικά ο πατέρας της, καθώς η μητέρα της, Γκλάντις, άλλαζε συνεχώς ερωτικούς συντρόφους. Ήταν εξαιρετικά ελκυστική γυναίκα και εργαζόταν ως μοντέρ στα RKO Studios. Λόγω σοβαρών ψυχολογικών προβλημάτων, έχασε τη δουλειά της και πέρασε σχεδόν όλη τη ζωή της μπαινοβγαίνοντας σε διάφορα ιδρύματα. Έτσι, σε ηλικία 9 ετών, η Νόρμα (Μέριλιν) μπήκε σε ορφανοτροφείο και δύο χρόνια αργότερα δόθηκε για υιοθεσία.
Το 1942, στα 16 της, παντρεύτηκε τον
21χρονο τεχνίτη αεροσκαφών Τζέιμς Ντόχερτι. Ο γάμος τους, όμως, κράτησε μόνο
πέντε χρόνια, καθώς χώρισαν το 1946. Στο μεταξύ, η Μέριλιν είχε ήδη αρχίσει να
εργάζεται ως μοντέλο επίδειξης μαγιό και είχε βάψει τα μαλλιά της ξανθά. Μέσω
των φωτογραφήσεων προσέλκυσε πολλά βλέμματα, μεταξύ αυτών και του προέδρου της
κινηματογραφικής εταιρίας RKO Pictures, που της πρότεινε να κάνει ένα
δοκιμαστικό. Ο ατζέντης της, όμως, τη συμβούλεψε να προτιμήσει μία μεγαλύτερη
εταιρία, όπως η 20th Century-Fox.
Το πρώτο συμβόλαιο που υπέγραψε της
απέφερε 125 δολάρια την εβδομάδα, ποσό στο οποίο προστέθηκαν άλλα 25 δολάρια,
όταν ανανέωσε τη συμφωνία, έξι μήνες αργότερα. Έκανε το ντεμπούτο της στη
μεγάλη οθόνη το 1947, με ένα μικρό ρόλο στην ταινία «The Shocking Miss
Pilgrim». Ακολούθησε το 1948 το «Scudda Hoo! Scudda Hay!», όπου εμφανίστηκε σε
δύο ή τρεις μικρές σκηνές, οι οποίες περικόπηκαν στο μοντάζ. Την ίδια χρονιά
τής δόθηκε ένας καλύτερος ρόλος στο φιλμ «Dangerous Years». Ωστόσο, η Fox
αρνήθηκε να της ανανεώσει το συμβόλαιο κι έτσι η Μέριλιν επέστρεψε στο
μόντελινγκ, ξεκινώντας παράλληλα μαθήματα υποκριτικής.
Λίγους μήνες αργότερα, η Columbia
Pictures την επέλεξε για το ρόλο της Peggy Martin στο «Ladies of the Chorus»
(1948), όπου ερμήνευσε δύο τραγούδια. Αν και οι κριτικές ήταν αρκετά καλές για
την ερμηνεία της, η ταινία δεν τα πήγε εξίσου καλά και η Columbia την απέρριψε.
Έτσι, επέστρεψε και πάλι στο μόντελινγκ.
Το 1949 εμφανίστηκε στην ταινία «Love
Happy» των «Ενωμένων Καλλιτεχνών», ενώ την ίδια χρόνια πόζαρε γυμνή για ένα
ημερολόγιο διασημοτήτων. Η φωτογράφηση που έκανε το 1953 για το περιοδικό
Playboy ήταν αυτή που έδωσε ώθηση στην καριέρα της.
Την επόμενη χρονιά συμμετείχε σε
τέσσερις ταινίες, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές για τις «The Asphalt Jungle»
της MGM και «All About Eve» της Fox. Αν και οι ρόλοι της ήταν αρκετά μικροί, η
εκκεντρική αλλά σέξι εμφάνισή της αποτυπώθηκε στη μνήμη των σινεφίλ.
Το 1951 η Μέριλιν πήρε έναν αρκετά
μεγάλο ρόλο στην ταινία «Love Nest» (Ερωτική Φωλιά), μέσω της οποίας ήρθε για
πρώτη φορά σε επαφή με το ευρύ κοινό. Το εκρηκτικό ταμπεραμέντο της, σε
συνδυασμό με την αίσθηση παιδική αθωότητα που απέπνεε, ενθουσίασε τους θεατές.
Το 1952 εμφανίστηκε στο «Don't Bother to Knock», όπου υποδύθηκε μία διανοητικά
ανισόρροπη μπεϊμπισίτερ. Οι κριτικοί δεν ασχολήθηκαν ιδιαίτερα με την ερμηνεία
της στην ταινία αυτή. Έκανε, όμως, ιδιαίτερη εντύπωση η εμφάνισή της την ίδια
χρονιά στο «Monkey Business» ως πλατινέ ξανθιά, μια εικόνα που αποτέλεσε το
«σήμα - καταταθέν» της.
Το 1953 έπαιξε στο «Gentlemen Prefer
Blondes», ξετρελαίνοντας τον ανδρικό πληθυσμό. Ανάμεσά τους και ο αστέρας του
μπέιζμπολ Τζο ΝτιΜάτζιο, με τον οποίο παντρεύτηκε στις 14 Ιανουαρίου του 1954.
Την ίδια χρονιά πρωταγωνίστησε στο «There's No Business Like Show Business» και
ακολούθησε το «The Seven Year Itch» (Επτά Χρόνια Φαγούρα), μία ταινία που
ανέδειξε το ταλέντο της στην κωμωδία και περιείχε μία από τις πιο
χαρακτηριστικές σκηνές στην ιστορία του κινηματογράφου: τη Μέριλιν Μονρόε να
στέκεται πάνω σε μία σχάρα, με τον αέρα να ανασηκώνει το λευκό φόρεμά της.
Έπειτα από εννέα μήνες έγγαμου βίου,
τον Οκτώβριο του 1954 η Μέριλιν ανακοίνωσε το διαζύγιό της με τον ΝτιΜάτζιο.
Την επόμενη χρονιά η Fox διέκοψε τη συνεργασία μαζί της, εξαιτίας της
αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς της. Αργούσε μονίμως στα γυρίσματα ή δεν
εμφανιζόταν καθόλου, επικαλούμενη πραγματικές ή φανταστικές ασθένειες, και ήταν
απρόθυμη να συνεργαστεί με τους παραγωγούς, τους σκηνοθέτες και τους
συναδέλφους της ηθοποιούς.
Με τη συμμετοχή της το 1956 στην
ταινία «Bus Stop» (Στάση Λεωφορείου) η Μέριλιν απέδειξε ότι μπορούσε να
ανταποκριθεί εξίσου καλά και στις απαιτήσεις ενός δραματικού ρόλου. Την ίδια
χρονιά παντρεύτηκε τον θεατρικό συγγραφέα Άρθουρ Μίλερ, ένας γάμος που κράτησε
τέσσερα χρόνια. Το 1957 ταξίδεψε στη Μ. Βρετανία για τα γυρίσματα τις ταινίας
«The Prince and the Showgirl» (Ο Πρίγκιπας και η Χορεύτρια), που αποτέλεσε
μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, αν και οι κριτικές δεν ήταν και τόσο καλές.
Έπειτα από ένα χρόνο απουσίας, η
Μέριλιν Μονρόε επέστρεψε στη μεγάλη οθόνη του 1959 με την απολαυστική κωμωδία
«Some Like It Hot» (Μερικοί το προτιμούν καυτό), με τον Τόνι Κέρτις και τον
Τζακ Λέμον. Ακολούθησαν το 1960 η ταινία του Τζορτζ Κιούκορ «Let's Make Love»
(Έλα ν' αγαπηθούμε) με τους Τόνι Ράνταλ και Ιβ Μοντάν και το 1961 το «The
Misfits» (Οι Αταίριαστοι), το τελευταίο φιλμ τόσο για τη Μέριλιν Μονρόε όσο και
για τον συμπρωταγωνιστή της Κλαρκ Γκέιμπλ, που πέθανε λίγους μήνες αργότερα από
καρδιακή προσβολή.
Το 1962 η Fox την επέλεξε για τον
πρωταγωνιστικό ρόλο στο «Something's Got to Give». Λόγω της συνεχιζόμενης
ασυνέπειάς της, όμως, η εταιρία αποφάσισε να διακόψει τη συνεργασία μαζί της
και να μην της δώσει άλλη ευκαιρία. Η καριέρα της κατέρρεε και η Μέριλιν
απομονώθηκε στο σπίτι της στο Λος Άντζελες. Στις 5 Αυγούστου του 1962 η
οικονόμος της τη βρήκε να κείτεται γυμνή στο κρεβάτι της με ένα άδειο μπουκάλι
από υπνωτικά χάπια «Nembutal» στο πλευρό της. Ήταν μόλις 36 ετών…
Ο τοπικός ιατροδικαστής, που κλήθηκε
για να γνωματεύσει επί των συνθηκών του θανάτου της, απεφάνθη ότι επρόκειτο
πιθανότατα για αυτοκτονία. Ο φημολογούμενος ερωτικός δεσμός της, όμως, με τον
Τζον Κένεντι και οι αντιδράσεις από το περιβάλλον του αμερικανού προέδρου
κάνουν πολλούς, ακόμα και σήμερα, να πιστεύουν ότι ο φάκελος «Μέριλιν» δεν
έπρεπε να κλείσει με την ένδειξη «αυτοκτονία». Κάποιοι είπαν ότι η Μονρόε δεν
είχε καμία πρόθεση να αυτοκτονήσει, αλλά πήρε κατά λάθος μια υπερβολική δόση
υπνωτικών. Ακόμα περισσότεροι υποστήριξαν ότι ένα τρίτο πρόσωπο της χορήγησε τη
μοιραία δόση. Η αλήθεια δεν μαθεύτηκε ποτέ...
Ας δούμε μερικές από τις πιο διάσημες φράσεις της:
«Δώσε σε ένα κορίτσι τα
σωστά παπούτσια, και θα κατακτήσει τον κόσμο.»
«Αν μπορείς να κάνεις
μια κοπέλα να γελάσει, μπορείς να την κάνεις να κάνει οτιδήποτε.»
«Οι γυναίκες διαθέτουν
δυο φοβερά όπλα: το μακιγιάζ και τα δάκρυα. Ευτυχώς για τους άντρες, δεν
μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν ταυτοχρόνως.»
«Πριν τον γάμο, ένα
κορίτσι πρέπει να κάνει έρωτα στον άντρα για να τον κρατήσει. Μετά τον γάμο,
πρέπει να τον κρατάει για να του κάνει έρωτα.»
«Καλύτερα να είσαι
δυστυχισμένος μόνος παρά δυστυχισμένος μαζί με κάποιον άλλον.»
«Τα σκυλιά ποτέ δεν με δαγκώνουν. Μόνο οι άνθρωποι.»
«Δεν θέλω να βγάλω
λεφτά, θέλω μόνο να είμαι υπέροχη.»
«Το Χόλυγουντ είναι ένα
μέρος όπου μπορεί να σε πληρώσουν χίλια δολάρια για ένα φιλί και 50 σεντς για
την ψυχή σου.»
«Οι σύζυγοι, συνήθως,
είναι καλοί εραστές όταν απατούν τις γυναίκες τους.»
«Το να είσαι σύμβολο
του σεξ είναι βαρύ φορτίο, ειδικά όταν είσαι κουρασμένη, πληγωμένη και
μπερδεμένη.»
«Το μόνο που φοράω στο κρεβάτι μου είναι Chanel No 5, φυσικά.»
«Το μόνο που φοράω στο κρεβάτι μου είναι Chanel No 5, φυσικά.»
«Το να ονειρεύομαι να
γίνω ηθοποιός, είναι πιο συναρπαστικό από το να είμαι.»
«Πολλές φορές έμενα
σιωπηλή για ώρες σ’ ένα πάρτυ ακούγοντας τα κινηματογραφικά μου είδωλα να
μετατρέπονται σε βαρετούς και μικρούς ανθρώπους.»
«Οι άντρες που πιστεύουν πως οι προηγούμενες σχέσεις μίας γυναίκας, μειώνουν την αγάπη τους για εκείνους, είναι πραγματικά ηλίθιοι και αδύναμοι. Μία γυναίκα μπορεί να ξεκινήσει μία καινούργια αγάπη με κάθε άντρα που αγαπάει, με την προϋπόθεση πως δεν είναι πάρα πολλοί.»
«Ένα κορίτσι ξέρει τα όριά της, όμως ένα έξυπνο κορίτσι ξέρει πως δεν έχει κανένα».
«Το σώμα είναι φτιαγμένο για να το βλέπουν, όχι να είναι όλο καλυμμένο»
«Είμαι εγωίστρια, ανυπόμονη και λίγο ανασφαλής. Κάνω λάθη, είμαι εκτός ελέγχου και μερικές φορές δύσκολη να με ελέγξεις. Εάν όμως δεν μπορείς να το κάνεις όταν είμαι στα χειρότερά μου, τότε σίγουρα δεν αξίζεις να με έχεις στα καλύτερά μου»
«Τι φοράω στο κρεβάτι; Μα φυσικά Chanel No. 5».
«Πιστεύω πως όλα
συμβαίνουν για κάποιο λόγο. Οι άνθρωποι αλλάζουν έτσι ώστε να μπορείς να
μαθαίνεις να τους αφήνεις, τα πράγματα πάνε άσχημα έτσι ώστε να τα εκτιμάς όταν
πάνε καλά, πιστεύεις τα ψέματα έτσι ώστε με τον καιρό να μάθεις να μην
εμπιστεύεσαι κανέναν παρά μόνο τον εαυτό σου, ενώ ορισμένες φορές τα καλά
πράγματα γκρεμίζονται έτσι ώστε να δημιουργούνται τα καλύτερα».
«Ποιος είπε πως οι νύχτες είναι για να κοιμάσαι;»
«Ήξερα πως ανήκω στο κοινό και στον κόσμο, όχι μόνο επειδή ήμουν ταλαντούχα ή ακόμα και όμορφη, αλλά επειδή δεν άνηκα ποτέ σε κάτι ή σε κάποιον».
«Πολύ συχνά αρκεί να είσαι με κάποιον. Δεν χρειάζεται να τους αγγίξω. Ούτε καν να τους μιλάω. Ένα συναίσθημα περνάει ανάμεσα μας. Δεν είσαι μόνος».
«Τα αγόρια νομίζουν πως τα κορίτσια είναι σαν τα βιβλία. Εάν το εξώφυλλο δεν τραβήξει την προσοχή τους, δεν μπαίνουν
στον κόπο να διαβάσουν τι υπάρχει μέσα».
«Ένα έξυπνο κορίτσι
φιλάει αλλά δεν αγαπάει, ακούει αλλά δεν πιστεύει και φεύγει πριν την αφήσουν».
«Oι ψευδαισθήσεις μου δεν είχαν τίποτα να κάνουν με το να είμαι μία καλή ηθοποιός, αφού ήξερα πόσο τρίτης ποιότητας ήμουν. Μάλιστα μπορούσα να νοιώσω την έλλειψη του ταλέντου μου, λες και ήταν φτηνά ρούχα που φορούσα από μέσα. Όμως, Θεέ μου, πόσο ήθελα να μάθω, να αλλάξω, να βελτιωθώ.»
«Το Χόλιγουντ είναι ένα μέρος όπου σε πληρώνουν χίλια δολάρια για ένα φιλί και πενήντα σεντς για τη ψυχή σου. Το ξέρω επειδή απέρριψα την πρώτη πρόταση πολύ συχνά και συνέχισα να αρνούμαι τα πενήντα σεντς».
«Τα σκυλιά δεν δαγκώνουν ποτέ. Μόνο οι άνθρωποι»
«Το sex είναι μέρος της φύσης. Κι εγώ συμφωνώ με τη φύση».
«Είμαι σαφέστατα μία γυναίκα και το απολαμβάνω»
«Τα ρούχα σου πρέπει να είναι αρκετά κολλητά για να δείχνουν πως είσαι μία γυναίκα και αρκετά χαλαρά για να δείχνουν πως είσαι μία κυρία».
« Κάτω από το makeup και πίσω από το χαμόγελο, είμαι απλά ένα κορίτσι που θέλει τα πάντα».
«Oι ψευδαισθήσεις μου δεν είχαν τίποτα να κάνουν με το να είμαι μία καλή ηθοποιός, αφού ήξερα πόσο τρίτης ποιότητας ήμουν. Μάλιστα μπορούσα να νοιώσω την έλλειψη του ταλέντου μου, λες και ήταν φτηνά ρούχα που φορούσα από μέσα. Όμως, Θεέ μου, πόσο ήθελα να μάθω, να αλλάξω, να βελτιωθώ.»
«Το Χόλιγουντ είναι ένα μέρος όπου σε πληρώνουν χίλια δολάρια για ένα φιλί και πενήντα σεντς για τη ψυχή σου. Το ξέρω επειδή απέρριψα την πρώτη πρόταση πολύ συχνά και συνέχισα να αρνούμαι τα πενήντα σεντς».
«Τα σκυλιά δεν δαγκώνουν ποτέ. Μόνο οι άνθρωποι»
«Το sex είναι μέρος της φύσης. Κι εγώ συμφωνώ με τη φύση».
«Είμαι σαφέστατα μία γυναίκα και το απολαμβάνω»
«Τα ρούχα σου πρέπει να είναι αρκετά κολλητά για να δείχνουν πως είσαι μία γυναίκα και αρκετά χαλαρά για να δείχνουν πως είσαι μία κυρία».
« Κάτω από το makeup και πίσω από το χαμόγελο, είμαι απλά ένα κορίτσι που θέλει τα πάντα».
«Δεν με πειράζει να ζω σ' έναν αντρικό κόσμο, αρκεί να μπορώ να είμαι μία
γυναίκα μέσα σ' αυτόν».
«Είναι καλύτερο να σε ξέρει ολόκληρος ο κόσμος, ακόμα και ως μία σταρ του σεξ, παρά να μην ξέρουν καθόλου»
«Είμαστε όλοι μας αστέρια, και μας αξίζει να λάμπουμε».
«Δεν κορόιδεψα ποτέ κανέναν. Έχω αφήσει άτομα να κοροϊδέψουν τον εαυτό τους. Δεν μπήκαν στον κόπο να μάθουν ποιος και τι ήμουν. Αντίθετα επινοούσαν έναν χαρακτήρα για μένα. Δεν διαφωνούσα μαζί τους. Προφανέστατα αγαπούσαν κάποια που δεν ήμουν»
«Πρέπει να λένε σε όλα τα κορίτσια όταν είναι μικρά πως είναι όμορφα, ακόμα κι αν δεν είναι».
«Εάν μπορείς να κάνεις μία κοπέλα να γελάει, μπορείς να τη βάλεις να κάνει τα πάντα».
«Δεν γνωρίζω ποιος εφηύρε τα ψηλά τακούνια, αλλά όλες οι γυναίκες του χρωστάμε πολλά!»
«Λατρεύω να κάνω πράγματα που οι λογοκριτές δεν θα 'περάσουν'».
«Είναι καλύτερο να σε ξέρει ολόκληρος ο κόσμος, ακόμα και ως μία σταρ του σεξ, παρά να μην ξέρουν καθόλου»
«Είμαστε όλοι μας αστέρια, και μας αξίζει να λάμπουμε».
«Δεν κορόιδεψα ποτέ κανέναν. Έχω αφήσει άτομα να κοροϊδέψουν τον εαυτό τους. Δεν μπήκαν στον κόπο να μάθουν ποιος και τι ήμουν. Αντίθετα επινοούσαν έναν χαρακτήρα για μένα. Δεν διαφωνούσα μαζί τους. Προφανέστατα αγαπούσαν κάποια που δεν ήμουν»
«Πρέπει να λένε σε όλα τα κορίτσια όταν είναι μικρά πως είναι όμορφα, ακόμα κι αν δεν είναι».
«Εάν μπορείς να κάνεις μία κοπέλα να γελάει, μπορείς να τη βάλεις να κάνει τα πάντα».
«Δεν γνωρίζω ποιος εφηύρε τα ψηλά τακούνια, αλλά όλες οι γυναίκες του χρωστάμε πολλά!»
«Λατρεύω να κάνω πράγματα που οι λογοκριτές δεν θα 'περάσουν'».
0 Σχόλια