-Θέλεις να σε ακούν όταν μιλάς; Διάβασε τους τρόπους…

-Θέλεις να σε ακούν όταν μιλάς; Διάβασε τους τρόπους…




Πέτυχες κακούς ακροατές ή δε ξέρεις πώς να μιλάς σωστά; Να όσα πρέπει να αλλάξεις

Έχεις βρεθεί ποτέ ενώπιον ενός ακροατηρίου, χωρίς να είσαι σίγουρη ότι είσαι πραγματικά συνδεδεμένη μαζί τους; Ή έχεις μιλήσει ποτέ με έναν υπάλληλο που φαίνεται να λαμβάνει το μήνυμα - αλλά οι ενέργειες του αργότερα μαρτυρούν το αντίθετο;

Για εσένα, είναι απλό: Να επικοινωνήσεις τις σκέψεις σου και τα γεγονότα γρήγορα και συνοπτικά, και οι άλλοι θα καταλάβουν.

Αυτό όμως δεν ισχύει πάντα. Εάν θέλεις πραγματικά να αλλάξεις και να επηρεάσεις τον τρόπο που σκέφτεται και αισθάνεται το κοινό σου, θα πρέπει να κοιτάξεις πέρα ​​από την απλή επικοινωνία. Το κλειδί για να κάνεις τους ανθρώπους να σε ακούσουν πραγματικά, είναι να τους αγγίξεις σε συναισθηματικό επίπεδο.

Ο Helio Fred Garcia, διευθυντής του Ινστιτούτου Logos για τη Διαχείριση Κρίσεων και την Ηγεσία, μας υπενθυμίζει ότι τα μέλη ενός τυπικού ακροατηρίου δεν σκέφτονται όπως οι ηγέτες. Σύμφωνα με εκείνον, το ακροατήριό πρέπει να είναι σε θέση να αισθάνεται και να βιώνει όσα επικοινωνείς.

Να, λοιπόν, τα 5 χαρακτηριστικά του καλού ομιλητή:  

1. Γνωρίζει το ακροατήριο του

Στα μεγάλα ακροατήρια αυτό είναι κάπως δύσκολο. Στα μικρότερα, όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους, και επειδή εύκολα διακρίνονται οι προθέσεις του καθενός, συνήθως ξέρουμε πότε μπορεί να μιλήσουν οι άλλοι. Αν έχουμε να κάνουμε με άτομα που διακόπτουν, απλώς σκληραίνουμε λίγο τη στάση μας. Αρκεί ένα διακριτικό, αλλά σταθερό "δεν έχω ολοκληρώσει τη σκέψη μου" ή ένα ακόμη πιο σαφές "δεν είναι πολύ ευγενικό αυτό που κάνεις". Επειδή, όμως, δεν έχουμε πάντα να αντιμετωπίσουμε τέτοιους ανθρώπους, απλώς γινόμαστε λίγο πιο παρατηρητικοί με τις παύσεις τους, με τις ενδιαφέρουσες τροπές μίας συνομιλίας για να σιγουρευτούμε, αν, όταν θα πάρουμε τον λόγο, οι άλλοι θα ακούν εμάς και δεν θα μιλάνε μεταξύ τους.  

Διάβασε επίσης: 8 πράγματα που δείχνουν το χαρακτήρα σου πριν καν μιλήσεις

2. Δίνει για να πάρει

Ο καλός ομιλητής έχει να προσφέρει ένα ενδιαφέρον στοιχείο σε μία κουβέντα. Οι άλλοι συνηθίζουν να προσπερνούν τις γενικολογίες ή τις ασαφείς διατυπώσεις, οπότε αυτό που χρειάζεται είναι να ξέρουμε καλά τι θέλουμε να πούμε, το πώς θα το "πουλήσουμε" κατά τη διάρκεια μίας συνομιλίας και πότε θα βάλουμε την τελεία. Το να μιλά κανείς για ώρα, χωρίς να καταλήγει κάπου, κουράζει και δημιουργεί διάθεση για αστεία, διακοπές και αλλαγή θέματος.

3. Επιλέγει να κοιτάζει κάποιον

Σε μεγάλα ακροατήρια, ο ομιλητής θα πρέπει να συγκεντρώνεται σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο για να αυτοσυγκεντρωθεί, τουλάχιστον στην αρχή της ομιλίας του. Στα μικρότερα, και για την αποφυγή παρεξηγήσεων, καλό είναι να προσπαθείς να κοιτάζεις το σύνολο των ανθρώπων στους οποίους απευθύνεσαι. Μην αποφεύγεις τα βλέμματα των άλλων, όταν δείχνουν το παραμικρό ενδιαφέρον για όσα λες, κράτησε την οπτική επαφή και μη χάνεις τη σιγουριά σου όταν βλέπεις ότι η προσοχή των ακροατών σου αποσπάται.  

4. Αυξομειώνει την ένταση της φωνή του ...

και παίζει με το ύφος που χρησιμοποιεί για να αφηγηθεί κάτι. Μία ξερή φωνή κουράζει το ακροατήριο, γι'αυτό παίξε με την ένταση της φωνής σου και άλλαξε ύφος αφήγησης.  

5. Κάνει παύσεις

Σε ένα ανήσυχο ακροατήριο, η ξαφνική παύση αυτού που μιλάει, ανακτά την προσοχή του. Δεν πιάνει πάντα, αλλά τις περισσότερες φορές αναγκάζει τον ακροατή να γυρίσει και πάλι εκεί που έπρεπε εξ αρχής να βρίσκεται: σ' αυτόν που μιλάει και σε όσα λέει.


Πηγή: womenonly.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια