Αλλαγές , σε βιβλία
και βοηθητικό σχολικό υλικό όπως χάρτες, ιστορικούς άτλαντες,
οδηγούς διδασκαλίας, προβλέπει η Συμφωνία των Πρεσπών, που δημοσιεύθηκε στην
Εφημερίδα της Κυβέρνησης, μετά την ψήφιση, κατά πλειοψηφία στην Ολομέλεια της
Βουλής.
Ειδικότερα η συμφωνία
των Πρεσπών προβλέπει:
Εντός ενός μηνός
από την υπογραφή της παρούσης Συμφωνίας, τα Μέρη θα συγκροτήσουν με
ανταλλαγή διπλωματικών διακοινώσεων, σε ισομερή βάση, μία Κοινή
Διεπιστημονική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων σε ιστορικά, αρχαιολογικά και
εκπαιδευτικά θέματα, για να εξετάσει την αντικειμενική, επιστημονική
ερμηνεία των ιστορικών γεγονότων βασισμένη σε αυθεντικές, τεκμηριωμένες
και επιστημονικά στέρεες ιστορικές πηγές και αρχαιολογικά ευρήματα. Οι
εργασίες της Επιτροπής θα τελούν υπό την επίβλεψη των Υπουργείων
Εξωτερικών των Μερών σε συνεργασία με άλλες αρμόδιες εθνικές αρχές.
Η Επιτροπή θα
εξετάσει και, εφόσον το κρίνει απαραίτητο, θα αναθεωρήσει οιαδήποτε
σχολικά εγχειρίδια και βοηθητικό σχολικό υλικό όπως χάρτες, ιστορικούς
άτλαντες, οδηγούς διδασκαλίας που χρησιμοποιούνται σε έκαστο από τα
Μέρη, σύμφωνα με τις αρχές και τους σκοπούς της ΟΥΝΕΣΚΟ και του Συμβουλίου
της Ευρώπης.
Για τον σκοπό αυτό, η
Επιτροπή θα θέσει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα ώστε να διασφαλισθεί ότι
σε έκαστο από τα Μέρη κανένα σχολικό εγχειρίδιο ή βοηθητικό σχολικό
υλικό σε χρήση το έτος μετά την υπογραφή της παρούσης Συμφωνίας δεν
περιέχει αλυτρωτικές/αναθεωρητικές αναφορές.
Η Επιτροπή επίσης θα
εξετάσει οιεσδήποτε νέες εκδόσεις σχολικών εγχειριδίων και βοηθητικού
σχολικού υλικού όπως προβλέπεται σε αυτό το Άρθρο. Η Επιτροπή θα
συνεδριάζει τακτικά, τουλάχιστον δυο φορές ετησίως, και θα υποβάλει μία
Ετήσια Έκθεση για τις δραστηριότητες και τις συστάσεις της προκειμένου να
εγκριθούν από το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας, όπως αυτό θα συσταθεί
κατ’ εφαρμογή του Άρθρου 12.
Τα Μέρη αναγνωρίζουν
ότι οι προαναφερόμενες αμοιβαίως αποδεκτές λύσεις οι οποίες προέκυψαν
από τις διαπραγματεύσεις θα συμβάλλουν στην οριστική εδραίωση σχέσεων
ειρήνης και καλής γειτονίας στην περιοχή, σύμφωνα με τις αποφάσεις του
Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών 817 (1993) και 845 (1993).
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ,
ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ, ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ,ΝΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Επίσης η Συμφωνία
προβλέπει:
1. Τα Μέρη θα
αναπτύξουν και θα βελτιώσουν την επιστημονική, τεχνολογική και τεχνική
συνεργασία τους, καθώς και τη συνεργασία στον τομέα της εκπαίδευσης. Θα
εντατικοποιήσουν τις ανταλλαγές πληροφοριών και επιστημονικών και τεχνικών
εγγράφων και θα επιδιώκουν να βελτιώσουν την αμοιβαία πρόσβαση σε
επιστημονικά και ερευνητικά ιδρύματα, αρχεία, βιβλιοθήκες και παρόμοια
ιδρύματα.
Τα Μέρη θα
υποστηρίζουν πρωτοβουλίες επιστημονικών και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων καθώς
και ιδιωτών που στοχεύουν στη βελτίωση της συνεργασίας και στις ανταλλαγές
στους τομείς των επιστημών, της τεχνολογίας και της εκπαίδευσης.
2. Τα Μέρη θα
ενθαρρύνουν και θα υποστηρίζουν εκδηλώσεις, καθώς και επιστημονικά και
εκπαιδευτικά προγράμματα στα οποία θα συμμετέχουν μέλη των επιστημονικών
και ακαδημαϊκών κοινοτήτων τους. Θα ενθαρρύνουν και θα υποστηρίζουν
επίσης τη διοργάνωση διμερών και διεθνών συνεδρίων σε αυτούς τους
τομείς.
3. Τα Μέρη αποδίδουν
μεγάλη σημασία στην ανάπτυξη της έρευνας επί των νέων τεχνολογιών και
στην εφαρμογή και χρήση τους, περιλαμβανομένης της ψηφιακής τεχνολογίας
και της νανοτεχνολογίας, κατά τρόπο που σέβεται το περιβάλλον και που
αναβαθμίζει τις ικανότητες, δυνατότητες και γενικότερη ευημερία των
πολιτών. Προς αυτόν τον στόχο θα αναπτύξουν τη συνεργασία μεταξύ των
ερευνητικών τους κέντρων, μεταξύ των ερευνητών τους και μεταξύ των
ακαδημαϊκών θεσμικών συστημάτων τους.
4. Τα Μέρη θα δώσουν
ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη πολιτιστικών σχέσεων μεταξύ των δύο
Κρατών, τις κοινωνίες τους και τις κοινωνικές τους ομάδες, δίδοντας
ιδιαίτερη προσοχή στις τέχνες, το χορό, τον κινηματογράφο, τη μουσική και
το θέατρο. Υπό αυτό το πρίσμα, ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στον
αθλητισμό. Θα προ- ωθηθεί η διμερής συνεργασία στον τομέα της υγείας,
περιλαμβανομένης της υγειονομικής περίθαλψης.
Πηγή essos
0 Σχόλια