Νέα δεδομένα έρχονται
στις χρεώσεις των διοδίων σε μεγάλα οδικά δίκτυα της χώρας.
Σύμφωνα με την
εφημερίδα «Δημοκρατία» το νέο σύστημα διοδίων θα βασίζεται στην ηλεκτρονική
χρέωση η οποία θα προκύπτει από την χρήση δορυφόρων. Πιο αναλυτικά, ανεξάρτητα
από το αν το οδικό δίκτυο είναι ιδιωτικής ή δημόσιας εκμετάλλευσης, οι οδηγοί
θα πληρώνουν τα διόδια ηλεκτρονικά ανάλογα με τη διανυθείσα απόσταση.
Στην Αττική Οδό, το Ρίο
- Αντίρριο αλλά και ζεύξη Πρέβεζας - Ακτίου, ωστόσο, μπορεί η χρέωση να είναι
και πάλι ηλεκτρονική αλλά θα ακολουθηθεί διαφορετική μέθοδος.
Σύμφωνα με τον νέο
τρόπο χρέωσης, τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια
εποχούμενη συσκευή (On Board Unit OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και
την καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων. Τα
ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από
τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό
δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη.
Με αφορμή την προσωρινή
ανακήρυξη αναδόχου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, έκανε
την ακόλουθη δήλωση:
«Άλλη μία σημαντική
πρωτοβουλία της Κυβέρνησής μας βρίσκεται στην τελική φάση για την έναρξη
υλοποίησής της. Για να φτάσουμε σήμερα στην ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου
υπήρξε συστηματική και μεθοδική δουλειά 2,5 χρόνων από την Υπηρεσία Οδικών
Τελών του Υπουργείου, η οποία συστήθηκε από την παρούσα Κυβέρνηση, συνεργασία
με τα αρμόδια όργανα της ΕΕ αλλά και με το σύνολο των παραχωρήσεων της Χώρας.
Η ολοκλήρωση του έργου
αυτού θα σημάνει και το τέλος των υφιστάμενων χρεώσεων διοδίων σε πολίτες και
επιχειρήσεις και την έναρξη της αναλογικής χρέωσης που θα προκύπτει από τη
χρήση που θα κάνει ο κάθε ένας στο Οδικό Δίκτυο.
Μία ακόμη δέσμευσή μας
υλοποιείται προς όφελος των πολιτών και της υγιούς επιχειρηματικότητας.
Τέλος, με το νέο
σύστημα θα υπάρξει συνολικός έλεγχος της πορείας των παραχωρήσεων και κανένας
δε θα μπορεί να αυθαιρετεί».
Ωστόσο, οι εταιρείες
που διαχειρίζονται τους οδικούς άξονες επισημαίνουν πως για να ολοκληρωθεί αυτό
το σύστημα χρειάζονται πολλές και χρονοβόρες διαδικασίες ενώ ενδέχεται να
δημιουργήσει και προβλήματα στην εισπραξιμότητα.
Για το τελευταίο ζήτημα, δε, αναφέρουν πως δεν είναι γνωστό ούτε το ποιος θα εισπράττει τα διόδια ούτε το τι θα γίνεται με όσους δεν πληρώνουν.
Για το τελευταίο ζήτημα, δε, αναφέρουν πως δεν είναι γνωστό ούτε το ποιος θα εισπράττει τα διόδια ούτε το τι θα γίνεται με όσους δεν πληρώνουν.
Πηγή : dikaiologitika.gr
0 Σχόλια