"...Σε κάθε
περίπτωση ο άνθρωπος ζει, σκέπτεται και πράττει σε σχέση με τον κόσμο, τον
εαυτό του και τις ιδέες. Άρα η γνωσιολογική διαφοροποίηση του Ηρακλείτου
μάλλον έγκειται όχι τόσο στο «πώς» της γνώσεως, αλλά στο «τι». Καλύτερα:
έγκειται περισσότερο στο ότι η πολυμάθεια είναι ουσιαστικά, και υπό το πρίσμα
του Είναι, «ολιγομάθεια», όταν...
δεν έχει να κάνει με
την ουσία των συμπαντικών μεταβλητών που επηρεάζουν την οντολογική ζωή των
ανθρώπων, αλλά με πρόσκαιρες επινοήσεις του νοός προκειμένου ο άνθρωπος απλά να
προσδιορισθεί επί της γης. Οι απορριφθέντες φιλόσοφοι -ως πολυμαθείς αλλά αχρήστως-
έχουν ένα κοινό σημείο. Προσπαθούν να κωδικοποιήσουν με συγκεκριμένες
διατυπώσεις -οι οποίες παραπέμπουν σε ορατά σύμβολα- τις γνωσιολογικές
ανακαλύψεις τους..."
Απόσπασμα από το άρθρο
του Βασίλειου Μακρυπούλια με τίτλο "Ποια ακριβώς είναι η ηρακλείτεια
γνώση;",που δημοσιεύτηκε στο έντυπο περιοδικό-βιβλίο ΝΟΗΜΑ, τόμος 6ος,
σελίδες 83-87 και κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία.
Πηγή: noimajournal.blogspot.com
0 Σχόλια