Σε ριζικές αλλαγές
οδηγείται το εγχώριο λιανεμπόριο, μετά το σαρωτικό πέρασμα της πανδημίας και
τις πρωτοφανείς επιπτώσεις στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών.
Η επέλαση του
ηλεκτρονικού εμπορίου πυροδοτεί αλυσιδωτές αντιδράσεις, βάζοντας πρωτοφανή
διλήμματα στις διοικήσεις των εταιρειών που καλούνται να λάβουν δύσκολες
αποφάσεις σε ένα εξαιρετικό αβέβαιο περιβάλλον. Αποφάσεις που θα διασφαλίσουν
την επιβίωση των επιχειρήσεων που διοικούν και θα τις προετοιμάσουν για την
επόμενη μέρα.
Σε αυτή τη διαδικασία
φέρεται να βρίσκεται και η «Κωτσόβολος», η οποία διατηρεί το μεγαλύτερο δίκτυο
ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών στην χώρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ανάμεσα
στα σενάρια που έχει εξετάσει η διοίκηση της εταιρείας είναι και η συρρίκνωση
του δικτύου κατά περίπου 30 καταστήματα, στην περίπτωση που οι ηλεκτρονικές
πωλήσεις φθάσουν να αποτελούν το 25% των συνολικών πωλήσεων της αλυσίδας.
Οι ίδιες πληροφορίες
αναφέρουν πως το σενάριο αυτό ενδέχεται να ξεκινήσει να εφαρμόζεται από το 2021
καθώς όπως λένε οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της εταιρείας αναπτύσσονται ραγδαία,
κερδίζοντας διαρκώς έδαφος. Λέγεται μάλιστα πως στη διάρκεια του lockdown
κατάφεραν να αντισταθμίσουν μεγάλο μέρος των απωλειών από το κλείσιμο των
φυσικών καταστημάτων. Συγκεκριμένα, κάλυψαν το 65% των πωλήσεων (!) που
πραγματοποίησε η εταιρεία το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι ενώ εξακολουθούν να
κινούνται ανοδικά και μετά την επαναλειτουργία των εμπορικών καταστημάτων.
Υπενθυμίζεται πως ο
επικεφαλής της Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος έχει κάνει εκτενή αναφορά στο
παρελθόν στη δυναμική του e-commerce, σημειώνοντας μάλιστα πως το φυσικό
κατάστημα θα αποκτήσει νέο ρόλο ενώ μίλησε για μία συνολική επαναπροσέγγιση του
συστήματος προμήθειας και διανομής των προϊόντων (supply chain). Προκειμένου
μάλιστα να ενδυναμώσει το ηλεκτρονικό κατάστημα, η εταιρεία διάθεσε ένα
αξιοσέβαστο ποσό σε μια νέα πλατφόρμα (CRM) καθώς επίσης και σε μια καινούρια
αποθήκη συνολικού εμβαδού 17.000 τ.μ.
Πηγές προσκείμενες στην
Κωτσόβολος ξεκαθαρίζουν πως δεν υπάρχει καμία απόφαση για συρρίκνωση του
δικτύου, επισημαίνοντας ωστόσο πως κατά καιρούς εξετάζονται διάφορα σενάρια,
μεταξύ των οποίων και το μοντέλο λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων στην
περίπτωση που αυξηθεί σημαντικά η συμμετοχή του e-commerce. Σπεύδουν να
υπογραμμίσουν πως τα φυσικά καταστήματα έχουν ενισχυθεί σημαντικά τα τελευταία
χρόνια με επιπλέον υπηρεσίες, όπως το pay & collect ενώ παράλληλα
συνεχίζονται οι επενδύσεις για την αισθητική αναβάθμισή τους.
Σημειώνουν δε πως στη
διάρκεια του lockdown τα φυσικά καταστήματα παρ’ ότι ήταν κλειστά για το κοινό
έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στη εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών,
λειτουργώντας ως σημεία παραλαβής εμπορευμάτων. Κλείνοντας θεωρούν πολύ πρόωρη
οποιαδήποτε εκτίμηση αναφορικά με την επόμενη μέρα των καταστημάτων καθώς η
πορεία τους είναι θετική μετά την άρση των περιορισμών.
Ανεξάρτητα από την
στρατηγική που θα επιλέξει να ακολουθήσει η κάθε εταιρεία προκειμένου να
προσαρμοσθεί στα νέα δεδομένα, όλα δείχνουν πως το ηλεκτρονικό εμπόριο θα
αποτελέσει θρυαλλίδα ευρύτερων εξελίξεων. Ήδη, ολοένα και περισσότεροι
επιχειρηματίες επενδύουν στην ανάπτυξη ενός αξιόπιστου και χρηστικού
ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) καθώς βλέπουν τις online αγορές τους να
αναπτύσσονται με μεγάλη ταχύτητα. Η πίτα πάντως είναι ήδη τεράστια και
υπολογίζεται πως προσεγγίζει τα 5 δισ. ευρώ.
Να σημειωθεί πως η
Κωτσόβολος δραστηριοποιείται στη χώρα από το 1950 όταν και άνοιξε το πρώτο
κατάστημά της. Σήμερα, αριθμεί δίκτυο 95 καταστημάτων (69 εταιρικά και 26
franchise) σε όλη την Ελλάδα και απασχολεί περίπου 2.000 άτομα προσωπικό. Είναι
μέλος του ευρωπαϊκού ομίλου Dixons Carphone, ενός εκ των κορυφαίων στην πώληση
ηλεκτρικών ειδών και προϊόντων κινητής τηλεφωνίας, απασχολώντας πάνω από 42.000
εργαζομένους σε 11 χώρες. Τα οικονομικό έτος 2018-2019 έκλεισε με ιστορικό
ρεκόρ πωλήσεων, σπάζοντας το «φράγμα» των 500 εκατ. ευρώ.
Πηγή: mononews.gr
0 Σχόλια