ΤΟ ΓΝΩΜΙΚΟ της ΗΜΕΡΑΣ σήμερα 27-9 -2021, στο
ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ.
Αγαπημένες φίλες και φίλοι μου Καλή σας ημέρα!
Σήμερα θα αναρτήσουμε στο ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ ,
το απόφθεγμα της ημέρας:
«Η απογοήτευση είναι μητέρα της απελπισίας.»
Το είπε ο Τζον Κιτς
(1795 - 1821)
Άγγλος ρομαντικός ποιητής.
ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ ο Τζον Κητς;
Τζoν Κητς (John Keats)
(31 Οκτωβρίου 1795 - 23 Φεβρουαρίου 1821)
Ο Τζον Κιτς, ήταν ένας από τους μεγαλύτερους Άγγλους ποιητές και, ίσως, ο πιο αντιπροσωπευτικός του Ρομαντισμού.
Ρομαντικός & λυρικός ποιητής,
που γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1795 και πέθανε στη Ρώμη το 1821.
Τα γνωστότερα έργα του είναι:
Ενδυμίων (1818) και Ωδές (1819). Το πιο γνωστό του ποίημα είναι η «Ωδή στο Αηδόνι.»
Αφιέρωσε τη σύντομη ζωή του στην τελειοποίηση μιας ποίησης που χαρακτηρίζεται από δυνατές εικόνες και σχήματα λόγου, τη μεγάλη αισθητική έλξη που ασκεί και την προσπάθεια να εκφράσει μια φιλοσοφική στάση μέσα από τους μύθους της κλασικής αρχαιότητας. Πέθανε στα 25 του χρόνια από φυματίωση στη Ρώμη όπου είχε πάει αναζητώντας θεραπεία.
Τα Ποιήματά - εργογραφία του:
Τα γνωστότερα ποιήματα του είναι ο Ενδυμίων (Endymion), Η ωραία χωρίς οίκτο (La Belle Dame sans Merci), Ωδή στην μελαγχολία (Ode on melancholy), Ωδή σ´ ένα αηδόνι (Ode to a Nightingale), Ωδή σε μια ελληνική Υδρία (Ode to a Grecian Urn), Ωδή στην ψυχή (Ode to Psyche), Η παραμονή της Αγίας Αγνής (The eve of St. Agnes) και ο Υπερίων (Hyperion).
ΓΕΝΙΚΑ για την ποίηση του John Keats
Η ποίηση του Κητς, στις καλύτερες της στιγμές, μεταδίδει μια άμεση, ζωγραφική σχεδόν εντύπωση τού πράγματος ή της κατάστασης που περιγράφει. Αυτό είναι συνέπεια της θεωρίας του για τη χαμαιλεοντική φύση τού ποιητή, ο οποίος ιδιοποιείται τον χαρακτήρα κάθε βιώματος, χωρίς να επιτρέπει στο βαθύτερο του εγώ να επεμβαίνει στη μετάδοση αυτού που αισθάνεται. Η αλληλογραφία του αποκαλύπτει μια εκπληκτικά ώριμη στάση απέναντι στην ζωή και την τέχνη και φανερώνει με ελάχιστες εξαιρέσεις, ένα πρόσωπο αξιαγάπητο, ακριβώς επειδή η ισορροπία που είχε κατορθώσει ήταν το αποτέλεσμα μιας νίκης πάνω στην εσωτερική βιαιότητα τής ιδιοσυγκρασίας του. Η επίδραση πάνω σε άλλους ποιητές ήταν σημαντική τον 19ο αιώνα και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
0 Σχόλια