Η κυβέρνηση με απ΄ ευθείας ανάθεση έδωσε τη συντήρηση των μεταγωγικών αεροσκαφών C-130 σε ιδιώτη! Μόνο που η γνησιότητα των εγγράφων πιστοποίησης αεροπορικού έργου της εταιρείας αμφισβητούνται και αν οι υποψίες επιβεβαιωθούν, τότε η ΕΑΒ θα χάσει την πιστοποίηση συντήρησης των συγκεκριμένων αεροσκαφών από την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin!
Τον προηγούμενο Μάϊο με μία πρωτοφανή απόφαση, η διοίκηση της ΕΑΒ αποφάσισε την απευθείας ανάθεση σε ιδιώτη της συντήρησης των C-130. Για το θέμα έχουν κατατεθεί ερωτήσεις από ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ. Όπως αναφέρεται σε αυτές «η ΕΑΒ ανέθεσε, με απευθείας ανάθεση στην εταιρεία AMS AERO, έργο ύψους 4.341.880,00 € για παροχή υπηρεσιών εργοστασιακής συντήρησης και υποστήριξης Α/Φ C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας, σε πολλαπλάσιο κόστος συγκριτικά με το αν είχε αναλάβει εξ ολοκλήρου η ίδια η ΕΑΒ το υπόψη έργο.
Η εν λόγω εταιρεία, AMS AERO, έχει μετοχικό κεφάλαιο ύψους μόνο 6.000 € και δεν διαθέτει προσωπικό.
Η όλη σύμβαση και οι ακολουθούμενες διαδικασίες υπαγορεύουν σκάνδαλο».
Πριν από δύο μήνες κι ενώ η ιδιωτική εταιρεία είχε αναλάβει έγινε ατύχημα. Είχαν δέσει με συρματόσχοινο και σήκωσαν στον αέρα επισκευαζόμενο c-130. Το συρματόσχοινο έσπασε και το C-130, υπέστη ζημιές.
Τότε ουδείς αναρωτήθηκε πώς ένας ιδιώτης πιστοποιημένος για εργασία σε στρατιωτικά αεροπλάνα, έκανε ένα τόσο παιδαριώδες και ολέθριο «λάθος» να σηκώσει ολόκληρο το αεροπλάνο στον αέρα δεμένο προφανώς ανεπαρκώς. Ευτυχώς δεν υπήρξαν τραυματισμοί ή και κάτι χειρότερο…
Πως έχουν προκύψει οι υποψίες για τη γνησιότητα των πιστοποιητικών πτητικού έργου;
Από την αναζήτηση στο διαδίκτυο των πιστοποιήσεων της εταιρείας που ανέλαβε το έργο, AMS (aerospace management and support PCC, μίας ΙΚΕ με κεφάλαιο 6000 ευρώ, που ανήκει σε απόστρατο, στην οποία εργάζονται απόστρατοι), φέρεται ότι η AMS έχει την ικανότητα για παραγωγή έργου σε στρατιωτικά αεροπλάνα, καθώς είναι πιστοποιημένη από την εταιρεία-φορέα πιστοποίησης, MIRTEC-EBETAM (Ανώνυμη Εταιρεία Βιομηχανικής Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης κι Εργαστηριακών Δοκιμών, Πιστοποίησης και Ποιότητας). Η πιστοποίηση αφορά το ISO – ΕΝ 9001-2015, δηλαδή την συντήρηση, την επισκευή, την γενική επισκευή και την τροποποίηση κινητήρων και εξοπλισμού αεροσκαφών.
Η MIRTEC-EBETAM με την σειρά της, είναι πιστοποιημένη και αντλεί την δυνατότητα να πιστοποιεί για συντήρηση, και επισκευή κινητήρων και εξοπλισμού αεροσκαφών, από το ΕΣΥΔ, το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης. Στον ΕΣΥΔ έχει αναθέσει η ελληνική κυβέρνηση να αξιολογεί την τεχνική επάρκεια, την ανεξαρτησία και την αμεροληψία των φορέων πιστοποίησης, ελέγχου και επαλήθευσης, όπως επίσης και των εργαστηρίων δοκιμών και διακριβώσεων, συστήνοντας τον ως Οργανισμό Διαπίστευσης της Ελλάδας, σύμφωνα με τον Κανονισμό (EK) αριθ. 765/2008.
Μέχρις εδώ όλα καλά. Η περαιτέρω έρευνα όμως στην ιστοσελίδα του ΕΣΥΔ, προκαλεί υποψίες για την εγκυρότητα των πιστοποιητικών της MIRTEC EBETAM και συναφώς και της AMS, (στην οποία ανατέθηκε άνευ διαγωνισμού, αλλά με έρευνα υποθέτουμε των πιστοποιήσεών της), δηλαδή της δυνατότητάς της να έχει οποιαδήποτε σχέση με την συντήρηση στρατιωτικών αεροπλάνων, και δη του C-130, (ακόμα και να πατάει πάνω σε τέτοια αεροπλάνα).
Το πρόβλημα είναι ότι το ΕΣΥΔ δεν ασχολείται με αεροπορικό υλικό, και δεν μπορεί να δώσει πιστοποίηση για το ISO -ΕΝ 9001-2015, που αφορά την συντήρηση, επισκευή, γενική επισκευή, και την τροποποίηση κινητήρων και εξοπλισμού αεροσκαφών.
Οι εργαζόμενοι της ΕΑΒ έχουν ήδη ζητήσει εγγράφως απαντήσεις από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης. Τα ερωτήματα που θέτουν συγκεκριμένα και συνοδεύονται και από μία σειρά εγγράφων. Η έγγραφη αίτηση για διευκρινήσεις και απαντήσεις έχει σταλεί στο ΕΣΥΔ από τις 6 Οκτωβρίου.
Τι θα γίνει αν επιβεβαιωθούν οι υποψίες των εργαζομένων; Η ΕΑΒ θα χάσει την πιστοποίηση της Lockheed Martin για τη συντήρηση και την επισκευή των C-130. Αυτό θα απειλήσει άμεσα την ΕΑΒ με κλείσιμο.
Δημοσιεύθηκε στη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ του Σαββάτου
0 Σχόλια