Δύο F-4 Phantom της Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιούσαν εκπαιδευτική πτήση χαμηλής ναυτιλίας, όταν στις 10:30 το πρωί της Δευτέρας (30/1), το ένα εξ αυτών κατέπεσε σε θαλάσσια περιοχή νότιας της Ανδραβίδας
Τα πιθανά αίτια της πτώσης του F-4 Phantom, στο οποίο επέβαιναν οι δύο αγνοούμενοι πιλότοι, παραθέτει ο αντιπτέραρχος E.A. Κωνσταντίνος Ιατρίδης σε συνέντευξή του στο CNN Greece.
Όπως έχει γίνει γνωστό, δύο F-4 Phantom της Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιούσαν εκπαιδευτική πτήση χαμηλής ναυτιλίας, όταν στις 10:30 το πρωί της Δευτέρας (30/1), το ένα εξ αυτών κατέπεσε σε θαλάσσια περιοχή νότιας της Ανδραβίδας.
«Δυστυχώς, όταν γίνεται ρεαλιστική εκπαίδευση, επί πραγματικής βάσεως, σε χαμηλά ύψη, διότι ήταν μια άσκηση δύσκολη, πάνω από θάλασσα, σε χαμηλά ύψη περίπου 300 πόδια, δηλαδή 100 μέτρα, με στροφές δύσκολες, σκληρές, με πολλά G (επιταχύνσεις), όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά», τονίζει ο κ. Ιατρίδης.
«Σε αυτό το ύψος, περίπου τα 300 πόδια (100 μέτρα), οι ταχύτητες είναι μεγάλες, 400-420 μίλια. Όταν κάνεις μια κλειστή στροφή τα G περίπου είναι 5 με 6, οπότε καταλαβαίνετε, όταν τραβάς τα θετικά G, το αίμα φεύγει από το κεφάλι και υπάρχει ένα μπλακ άουτ κάποια δέκατα του δευτερολέπτου. Ανάλογα με την εκπαίδευση που έχεις υποστεί και από τη συνήθεια. Επομένως, όσο πιο χαμηλά είσαι, τόσο πιο επικίνδυνα είναι, όταν πιάσεις απότομα αυτά τα G και κάποια στιγμή, όπως το λέμε εμείς στην αεροπορική διάλεκτο, ‘μαυρίζεις’», εξηγεί ο ίδιος.
Απαριθμώντας πιθανά αίτια της πτώσης, σημειώνει πως αυτά είναι «είτε να έχει κάποια βλάβη το αεροπλάνο και να μην προλάβαν να αντιδράσουν, είτε να επηρεάσει ο καιρός, η θάλασσα, η χαμηλή ορατότητα, είτε ακόμα και ένα πιθανό σφάλμα χειριστή» και επισημαίνει πως:
«Τα αίτια του ατυχήματος θα μας τα διευκρινίσει η Επιτροπή Διερεύνησης, η οποία θα γίνει στις επόμενες ημέρες».
Σε ό,τι αφορά στο αν οι δύο πιλότοι κατάφεραν να εκτιναχθούν πριν από την πτώση -κάτι το οποίο δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα ακόμη-, ο κ. Ιατρίδης σημειώνει πως:
«Η πληροφορία που έχουμε είναι ότι κάνανε χρήση, γιατί ακούγεται ένας θόρυβος, το σήμα εγκατάλειψης», προσθέτοντας πως «Το θέμα είναι να άνοιξαν τα αλεξίπτωτα και να βρεθούν σώοι οι πιλότοι μας στη θάλασσα και να περισυνελλεγούν».
Σύμφωνα με τον ίδιο, το αεροσκάφος «δεν είχε πέσει από τα πρώτα λεπτά. Η περιοχή νότια από το Κατάκολο προς την Πελοπόννησο είναι μια περιοχή ασκήσεων. Αρχίσαν τις ασκήσεις και κατά τη διάρκεια των ασκήσεων συνέβη αυτό το οποίο συνέβη».
Ο αντιπτέραρχος σημειώνει ότι ο εντοπισμός των δύο πιλότων γίνεται πιο εύκολος, καθώς υπήρχε δεύτερο αεροσκάφος, το οποίο προσγειώθηκε και έδωσε περισσότερα στοιχεία.
«Επομένως, το στίγμα υπήρχε ακριβώς εκεί που έπεσε το αεροσκάφος. Επομένως έφυγαν εκεί όλα τα μέσα διάσωσης, είτε ελικόπτερα, είτε αεροσκάφη C 130, προκειμένου να ερευνήσουν την περιοχή και εφόσον ζουν οι πιλότοι μας να τους περισυνελλέξουν».
Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η πτώση του αεροσκάφους, ξεκίνησε μεγάλη επιχείρηση με πλωτά και εναέρια μέσα για τον εντοπισμό των πιλότων.
«Αυτό που μένει τώρα είναι να βρεθούν σώοι οι δύο πιλότοι, κάτι το οποίο ευχόμαστε όλοι», σημειώνει ο κ. Ιατρίδης, ο οποίος στο παρελθόν είχε μια παρόμοια εμπειρία.
«Το 1984 είχα ένα ατύχημα με το Phantom, επειδή έχω πολλές ώρες στο Phantom. Είχε πάρει φωτιά βέβαια, νύχτα, δυτικά της Λευκάδος προς την μεριά της Ιταλίας, κάναμε εκεί πτήσεις σε χαμηλά ύψη 500 πόδια και 1500.
Πήρε φωτιά και αναγκαστήκαμε να εγκαταλείψουμε, μένοντας τότε έξι ώρες στη θάλασσα γιατί τότε δεν υπήρχε ελικόπτερο νυχτερινής διάσωσης εκείνη την εποχή.
Περιμέναμε το καραβάκι από το Κατάκολο, το οποίο έκανε περίπου 5-5,5 ώρες.
Είχε πελαγίσιο κύμα, είχε 7 με 8 μποφόρ.
Ήταν μια δύσκολη επιβίωση στη θάλασσα νύχτα. Όλα πήγαν καλά και κοντά στην ατυχία μας είχαμε την τύχη τουλάχιστον να ζήσουμε και ζούμε μέχρι σήμερα», λέει, εξιστορώντας την δική του εμπειρία.
0 Σχόλια