Ο κώδικας Busido πιο επίκαιρος από ποτέ σήμερα που η Ανθρωπότητα δίνει την τελευταία μάχη ανάμεσα στο Καλό και το Κακό

Ο κώδικας Busido πιο επίκαιρος από ποτέ σήμερα που η Ανθρωπότητα δίνει την τελευταία μάχη ανάμεσα στο Καλό και το Κακό



Πάντα με γοήτευαν τα λόγια  του Βusido,  και οι συμβουλές που έδινε στους Samurai,για να γίνουν καλύτεροι Πολεμιστές.
Ειδικά σήμερα ,που διανύουμε την εποχή του Πέμπτου Γένους σύμφωνα με τον Ησίοδο,και ο Άνθρωπος καλείται να δώσει τη μεγαλύτερη μάχη ,ανάμεσα στο Καλό και το Κακό,θεωρώ διαχρονικά και Επίκαιρα τα λόγια του γιατί ο άνθρωπος του Βusido έχει  να δώσει τέσσερις όρκους στην Ατραπό της  Γήινης ενσάρκωσής του:
Α)Να μην  είναι αργός στην Ατραπό.
Β)Να σέβεται τους γονείς του.
Γ) Να υπερνικά τη χαρά
Δ)Να αποδιώχνει τη θλίψη.  
Ο κώδικας  Βusido αποτελείται από 16 κανόνες  ,που τους εφάρμοζαν οι Σαμουράι για να γίνουν καλύτεροι πολεμιστές.

Πολεμιστής είναι ο καθένας μας , που  δίνει τη μάχη του ανάμεσα στο Φως και το Σκοτάδι, ανάμεσα στο Καλό και το Κακό, και η βάση τους είναι πάνω στους Πυθαγόρειους νόμους και στους νόμους της Σιωπής.
 Η λέξη Samurai  θα πει :(Αυτός ,που Υπηρετεί)
Και ήταν Πολεμιστές Του Ανώτερου και Υψηλού Επιπέδου,που εμφανίστηκαν στην Ιαπωνία σταδιακά μετά τις μεταρρυθμίσεις του Taika το 646 μ Χ.



Η κουλτούρα των Samurai ήταν θεμελιωμένη στην έννοια του Bushido – “δρόμος του πολεμιστή.” Τα κεντρικά δόγματα του Bushido είναι τιμή και περιφρόνηση στον θάνατο. Ένας Samurai νομιμοποιείτο να σκοτώσει όποιον δεν τον υπηρετούσε με τιμή. Οι πολεμιστές διέποντο από το πνεύμα Bushido «να πολεμούν γενναία για τον κύριό τους και να προτιμούν τον αξιοπρεπή θάνατο από την ατίμωση της ήττας».
Από αυτή την περιφρόνηση για τον θάνατο, δημιουργήθηκε η ιαπωνική παράδοση τουseppuku……..οι ηττημένοι πολεμιστές (και ατιμασμένα κυβερνητικά στελέχη) αυτοκτονούσαν με τιμή, μέσω τελετουργίας (τομή στην κοιλιακή χώρα) με ένα μικρό ξίφος μήκους 15-
30 εκατοστών (Tantο).

Ο κώδικας τιμής Bushido (δρόμος του πολεμιστή) αναφέρει τις οκτώ αρετές ,που πρέπει να διέπουν τον Samurai.
Ας δούμε πως περιγράφει τις αρετές του Bushido o Nitobe Inazō (1822-1933)  ένας από τους σημαντικούς μελετητές των Samurai στο βιβλίο του Busido:"The Soul of  Japan"
1)Εντιμότητα – Δικαιοσύνη:

Το Bushido αναφέρεται όχι μόνο στην πολεμική ευθύτητα, αλλά στην προσωπική ευθύτητα……εντιμότητα – δικαιοσύνη, είναι η ισχυρότερη αρετή του Bushido που καθορίζει τον σωστό Samurai «ευθύτητα είναι η δύναμη του ατόμου να αποφασίζει για την πορεία της συμπεριφοράς σύμφωνα με την αιτία, χωρίς αμφιταλαντεύσεις «να πεθαίνει όταν πρέπει να πεθάνει και να χτυπά όταν πρέπει να χτυπήσει».
Ευθύτητα είναι το οστό που δίνει σταθερότητα και ανάστημα. Χωρίς οστά το κεφάλι δεν μπορεί να στηριχτεί στην κορυφή της σπονδυλικής στήλης και τα χέρια ή τα πόδια δεν μπορούν να κινηθούν. Χωρίς εντιμότητα………….ούτε το ταλέντο ούτε η εκπαίδευση μπορεί να διαμορφώσουν έναν σωστό σαμουράι».
2)Θάρρος:
Το Bushido διαχωρίζει την γενναιότητα από το  θάρρος. Το θάρρος αξίζει ως αρετή μόνο όταν ασκείται για σκοπούς δικαιοσύνης και εντιμότητας. Ο Κομφούκιος λέει….«Έχουμε θάρρος όταν κάνουμε αυτό που αντιλαμβανόμαστε ως σωστό» Με λίγα λόγια «το θάρρος πράττει σωστά».
3) Καλοσύνη – Οίκτος:
 Η αγάπη, η μεγαλοψυχία, ο αλτρουισμός, η συμπάθεια και ο οίκτος, είναι χαρακτηριστικά της καλοσύνης, το σπουδαιότερο αγαθό της ανθρώπινης ψυχής. Ο Κομφούκιος και ο Mencius είπαν ότι «η υψηλότερη αρετή ενός ηγεμόνα είναι η καλοσύνη».
4)Ευγένεια:
Στις υψηλότερες μορφές έκφρασης η ευγένεια προσεγγίζει (σε αξία) την αγάπη.
5) Τιμιότητα και ειλικρίνεια:
 Κατά  τον συγγραφέα Nitobe  οι   αληθινοί Samurai,
 απεχθάνονταν τα χρήματα, πιστεύοντας ότι «οι άνθρωποι πρέπει να φθονούν τα χρήματα που προορίζονται για πλουτισμό διότι εμποδίζουν την σοφία». Έτσι, τα παιδιά των υψηλόβαθμων Samurai ανατράφηκαν με την αρχή ότι «μιλώντας για χρήματα έδειχναν χαμηλό επίπεδο μόρφωσης ενώ η άγνοια των νομισματικών αξιών αναδείκνυε την καλή ανατροφή τους». Το Bushido ενθάρρυνε την λιτότητα, όχι για οικονομικούς λόγους, αλλά για λόγους εγκράτειας. Η πολυτέλεια εθεωρείτο η μεγαλύτερη απειλή για τους Samurai, ενώ η υπέρμετρη απλότητα αποτελούσε προσόν για τον πολεμιστή.
6)Τιμή:
Η αίσθηση της Τιμής, αποτελεί κορωνίδα της προσωπικής αξιοπρέπειας και πρέπει να χαρακτηρίζει τον Samurai. O Samurai γεννήθηκε για να τιμά το καθήκον και τα προνόμια του επαγγέλματός του. «Ο φόβος της ντροπής – ατίμωσης επικρέμεται ως δαμόκλειος σπάθη πάνω από το κεφάλι κάθε Samurai γιατί και η  λαϊκή παροιμία μας λέει: «αληθινή υπομονή σημαίνει να υπομένεις το αφόρητο».
7)Αφοσίωση:
Οι πραγματικοί άνδρες παραμένουν πιστοί στο σκοπό που έχουν ταχθεί. Η αφοσίωση στον ανώτερο ήταν η πιο χαρακτηριστική  αρετή της φεουδαρχικής εποχής στην Ιαπωνία. Προσωπική πίστη και αφοσίωση υπάρχει μεταξύ όλων των ειδών των ανθρώπων, ακόμη και μια συμμορία κλεφτών ορκίζεται πίστη στον αρχηγό της.
Μονάχα  στον ιπποτικό κώδικα η Τιμή αναδεικνύει την αρετή της αφοσίωσης σε ύψιστο βαθμό.
8)  Χαρακτήρας και αυτοέλεγχος:
Είναι υποχρέωση του άνδρα να διδάσκει στα παιδιά του, τα ηθικά πρότυπα μέσω της δικής του συμπεριφοράς. Προηγείται η εκπαίδευση του χαρακτήρα και έπεται η εκπαίδευση στην σύνεση, την ευφυΐα και διαλεκτική. Η πνευματική ανωτερότητα είναι επιθυμητή, αλλά ο Samurai είναι ουσιαστικά άνθρωπος της δράσης. Ουδείς ιστορικός θα διαφωνήσει ότι ο Hideyoshi (διάσημος Samurai  που έζησε από το 1536 – 1598) αποτελεί την προσωποποίηση των οκτώ αρετών του Bushido. Επιλέγοντας συμπόνοια αντί αντιπαράθεση και φιλανθρωπία αντί επιθετικότητα, κατέδειξε την διαχρονική αξία της ανδρειοσύνης.

Η Αλήθεια είναι μία και μοναδική:

Αν εφαρμόσουμε κατά γράμμα τον κώδικα  
Busido, στην καθημερινότητά μας, θα γίνουμε  σίγουρα καλύτεροι άνθρωποι.
Ας τους δούμε αναλυτικά:

1.Δεν έχω γονείς. Ο Ουρανός και η Γη είναι οι γονείς μου. 
2.Δεν έχω Θεία δύναμη.  Μέσα μου ,έχω Υπακοή.
3.Δεν έχω μαγική δύναμη.  Μαγεία είναι η εσωτερική  μου δύναμη.
4.Δεν έχω μέσα. Τρόποι μου είναι η Πειθαρχία.
5.Δεν έχω Ζωή,ούτε θάνατο.Το Αιώνιο είναι η Ζωή και ο Θάνατός μου.
6.Δεν έχω σώμα.Το σώμα μου,είναι ανδρεία.
7.Δεν έχω μάτια,ούτε αυτιά.Τα μάτια μου είναι Αστραπή,Τα αυτιά μου είναι η ευαισθησία.
8.Δεν έχω μέλη.Τα άκρα μου είναι η Γρηγοράδα.
9.Δεν έχω σκοπούς.Σκοπός μου είναι η Ευκαιρία.
10.Δεν έχω Θαύματα. Το Θαύμα μου είναι το Πεπρωμένο.
11.Δεν έχω Αρχές.Σε όλες τις εκφάνσεις της Ζωής,αρχή μου είναι η Προσαρμοστικότητα.
12.Δεν έχω φίλους.Φίλος μου είναι ο Νους μου.
13.Δεν έχω εχθρούς.’Ενας είναι ο εχθρός μου, η αφροσύνη.
14.Δεν έχω σπαθί.  Σπαθί μου ,είναι το Πνεύμα μου.
15.Δεν έχω κάστρα. Κάστρο μου είναι το  γαλήνιο πνεύμα μου.
16.Δεν έχω πανοπλία.πανοπλία μου είναι η Δικαιοσύνη και η ελεύθερη βούλησή μου.



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια