Μεταμόρφωση του Σωτήρος σήμερα από τις μεγαλύτερες Δεσποτικές εορτές της
Χριστιανοσύνης …
Μια εορτή που συμβολίζει την μεταμόρφωση της ψυχής μας ,όταν τη λούσει το Θείο κάλλος…
Ακτινοβολεί ,είναι όπως η σκιά αφήνεται στην ηλιαχτίδα και γίνεται Ένα με το Αΐδιο Φως…
Μια κάμπια ψυχή έχουμε όλοι μας, μια κάμπια που πρέπει να μεταμορφωθεί σε πεταλούδα και να πετάξει σε ασύνορα μήκη και πλάτη…
Όμως για να πετάξει πρέπει να περάσει με επιτυχία, αγόγγυστα όλα τα προβλήματα , που στο Πανεπιστήμιο Ζωή, ήρθαμε να αποχτήσουμε εμπειρίες και να κάνουμε τη Θεωρία που γνωρίζαμε κοντά στην Αιώνια Αρχή βιωματική Πράξη…
Με πόσα τέρατα θα αναμετρηθεί η Ψυχή μας, πόσα κεφάλια της Λερναίας Ύδρας πρέπει να αποκεφαλίσουμε που ένα κόβεις και άλλα εννέα εμφανίζονται!!!
Μονάχα με την βοήθεια του Ιόλαου,ο Ηρακλής εξόντωσε αληθινά την Λερναία Ύδρα…
Και ο Ιόλαος είναι το Φως ,που έχουμε μέσα μας είναι το Φως της Ψυχής, που έχει μέσα του κάθε Άνθρωπος,δημιούργημα Θεικό Του Πατέρα…
Στην ουσία χρειάζεται όχι κοπή, γιατί το στέλεχος παραμένει, αλλά κάψιμο και μάλιστα με το Ιερό Πυρ, το εσώτερο πυρ. Μόνο τότε αφανίζεται το κάθε ελάττωμα…
Μόνο έτσι αντιμετωπίζεται το δηλητήριο των επιθυμιών του ασυνειδήτου.
Το κεντρικό κι αθάνατο κεφάλι, υποτάσσεται, ζει αλλά εξουσιάζεται από τον άνθρωπο. Ποια πάθη συμβολίζονται από την Λερναία Ύδρα; Η ματαιοδοξία, η αγάπη για δύναμη και κυριαρχία, η εξάρτηση από τα αποκτήματα και την ύλη.Τί δεν έχουμε άραγε από όλα αυτά; Πόσοι από εμάς τα συνειδητοποιούν και τα ελέγχουν;
Ο Ηρακλής χρειάζεται τρία στοιχεία για να εξαγνίσει το τρισυπόστατό της ύπαρξής του: ταπεινότητα για να δει την κατάσταση αντικειμενικά, θάρρος για να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες και τα προβλήματα και διάκριση για να βρει τον τρόπο να τα πατάξει να τα νικήσει.
Το τέρας του υποσυνειδήτου μπορεί να έχει τα εξής εννέα ελαττώματα:
1) ματαιοδοξία
2) άνεση στη ζωή η οποία αποτελεί τροχοπέδη για πάλη
3) συσσώρευση χρήματος
4) φοβίες-ενοχές
5) μίσος (η ρίζα του στην άρνηση της επανένωσης με τη Θεία Πηγή της Αγάπης)
6) επιθυμία για δύναμη
7) υπερηφάνεια-αλαζονεία
8) χωριστικότητα (αντίθεση κοινωνικών θέσεων, μεταξύ εθνών, ομάδων)
9) σκληρότητα (πρόκληση πόνου στον συνάνθρωπο)…
Μια εορτή που συμβολίζει την μεταμόρφωση της ψυχής μας ,όταν τη λούσει το Θείο κάλλος…
Ακτινοβολεί ,είναι όπως η σκιά αφήνεται στην ηλιαχτίδα και γίνεται Ένα με το Αΐδιο Φως…
Μια κάμπια ψυχή έχουμε όλοι μας, μια κάμπια που πρέπει να μεταμορφωθεί σε πεταλούδα και να πετάξει σε ασύνορα μήκη και πλάτη…
Όμως για να πετάξει πρέπει να περάσει με επιτυχία, αγόγγυστα όλα τα προβλήματα , που στο Πανεπιστήμιο Ζωή, ήρθαμε να αποχτήσουμε εμπειρίες και να κάνουμε τη Θεωρία που γνωρίζαμε κοντά στην Αιώνια Αρχή βιωματική Πράξη…
Με πόσα τέρατα θα αναμετρηθεί η Ψυχή μας, πόσα κεφάλια της Λερναίας Ύδρας πρέπει να αποκεφαλίσουμε που ένα κόβεις και άλλα εννέα εμφανίζονται!!!
Μονάχα με την βοήθεια του Ιόλαου,ο Ηρακλής εξόντωσε αληθινά την Λερναία Ύδρα…
Και ο Ιόλαος είναι το Φως ,που έχουμε μέσα μας είναι το Φως της Ψυχής, που έχει μέσα του κάθε Άνθρωπος,δημιούργημα Θεικό Του Πατέρα…
Στην ουσία χρειάζεται όχι κοπή, γιατί το στέλεχος παραμένει, αλλά κάψιμο και μάλιστα με το Ιερό Πυρ, το εσώτερο πυρ. Μόνο τότε αφανίζεται το κάθε ελάττωμα…
Μόνο έτσι αντιμετωπίζεται το δηλητήριο των επιθυμιών του ασυνειδήτου.
Το κεντρικό κι αθάνατο κεφάλι, υποτάσσεται, ζει αλλά εξουσιάζεται από τον άνθρωπο. Ποια πάθη συμβολίζονται από την Λερναία Ύδρα; Η ματαιοδοξία, η αγάπη για δύναμη και κυριαρχία, η εξάρτηση από τα αποκτήματα και την ύλη.Τί δεν έχουμε άραγε από όλα αυτά; Πόσοι από εμάς τα συνειδητοποιούν και τα ελέγχουν;
Ο Ηρακλής χρειάζεται τρία στοιχεία για να εξαγνίσει το τρισυπόστατό της ύπαρξής του: ταπεινότητα για να δει την κατάσταση αντικειμενικά, θάρρος για να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες και τα προβλήματα και διάκριση για να βρει τον τρόπο να τα πατάξει να τα νικήσει.
Το τέρας του υποσυνειδήτου μπορεί να έχει τα εξής εννέα ελαττώματα:
1) ματαιοδοξία
2) άνεση στη ζωή η οποία αποτελεί τροχοπέδη για πάλη
3) συσσώρευση χρήματος
4) φοβίες-ενοχές
5) μίσος (η ρίζα του στην άρνηση της επανένωσης με τη Θεία Πηγή της Αγάπης)
6) επιθυμία για δύναμη
7) υπερηφάνεια-αλαζονεία
8) χωριστικότητα (αντίθεση κοινωνικών θέσεων, μεταξύ εθνών, ομάδων)
9) σκληρότητα (πρόκληση πόνου στον συνάνθρωπο)…
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι σε αυτήν την γιορτή της σημερινής
ημέρας, δεν αναφέρεται το όνομα του Χριστού αυτό καθεαυτό, αλλά μνημονεύεται με
την χαρακτηριστική του ιδιότητα του σαν Μεταμόρφωση του «ΣΩΤΗΡΟΣ.»
Η Σωτηρία της Ψυχής μας λοιπόν ταυτίζεται απόλυτα με το θέμα της Μεταμόρφωσης της
υπόστασής μας και είναι κάτι που μπορεί να συμβεί, αν ακολουθήσουμε την ΣΩΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
Για να καταφέρει όμως ένας Άνθρωπος να οδηγηθεί στην Σωτηρία,
δεν είναι αρκετή μόνο η ΜΟΡΦΩΣΗ και η ΓΝΩΣΗ την οποία
μπορεί να αποκτήσει μέσα από βιβλία και εκπαιδευτικά συστήματα.
Η Μετα-μόρφωση την οποία έχουμε ανάγκη για την Σωτηρία μας, αποτελεί σαφέστατα προϊόν της μυστηριακής μας Ζωής , δηλαδή της προσωπικής σχέσης που έχει αναπτύξει ο κάθε Άνθρωπος ξεχωριστά με τον Θεό, επομένως αποτελεί ξεκάθαρα θέμα … Μετα- Φυσικής.
Η Μετα-μόρφωση την οποία έχουμε ανάγκη για την Σωτηρία μας, αποτελεί σαφέστατα προϊόν της μυστηριακής μας Ζωής , δηλαδή της προσωπικής σχέσης που έχει αναπτύξει ο κάθε Άνθρωπος ξεχωριστά με τον Θεό, επομένως αποτελεί ξεκάθαρα θέμα … Μετα- Φυσικής.
Μεταμόρφωση σημαίνει μετάλλαξη ,μεταστροφή από την Αμαρτία, από την
Διαχωριστικότητα και επανατοποθέτησή μας στην Ολότητα…
Η μεταλλαγή της φθαρτής μας μορφής στη Θεϊκή αληθινή μας Φύση…
Αυτή η μεταλλαγή, είναι το αληθινό θαύμα της Ύπαρξης…
Είναι η ‘Ιαση σε κάθε μας πρόβλημαη αποκατάσταση στο «Κατά Φύσιν.»
Η υγεία και η αρετή είναι το κατά φύσιν του ανθρώπου. Η ασθένεια και η αμαρτία είναι το «παρά φύσιν ».
Η φθορά και ο θάνατος είναι έξω από τη φύση της δημιουργίας. Το θαύμα ουσιαστικά συνιστά τη φύση της ζωής. Ζωή κατά κυριολεξία είναι υγεία, μα πάνω από όλα είναι κάλλος και ωραιότητα. Αυτό ακριβώς πραγματοποιείται και με τη μεταμόρφωση.
Αυτό λοιπόν γιορτάζουμε την σημερινή μέρα, ότι ο Ιησούς Χριστός άλλαξε την μορφή του από Άνθρωπος μεταμορφώθηκε σε καθαρό Φως!!!!
Θα πρέπει όμως να κατανοήσουμε,, ότι δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο Φως, αλλά για Φως Υπερκόσμιο που δεν μπορεί να αντιληφτεί με τα συνηθισμένα μάτια ο Άνθρωπος…
Τόσο η εκκλησία μας, όσο και ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, διαχωρίζουν απολύτως αυτά τα δύο εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους «ΦΩΤΑ».
Η μεταλλαγή της φθαρτής μας μορφής στη Θεϊκή αληθινή μας Φύση…
Αυτή η μεταλλαγή, είναι το αληθινό θαύμα της Ύπαρξης…
Είναι η ‘Ιαση σε κάθε μας πρόβλημαη αποκατάσταση στο «Κατά Φύσιν.»
Η υγεία και η αρετή είναι το κατά φύσιν του ανθρώπου. Η ασθένεια και η αμαρτία είναι το «παρά φύσιν ».
Η φθορά και ο θάνατος είναι έξω από τη φύση της δημιουργίας. Το θαύμα ουσιαστικά συνιστά τη φύση της ζωής. Ζωή κατά κυριολεξία είναι υγεία, μα πάνω από όλα είναι κάλλος και ωραιότητα. Αυτό ακριβώς πραγματοποιείται και με τη μεταμόρφωση.
Αυτό λοιπόν γιορτάζουμε την σημερινή μέρα, ότι ο Ιησούς Χριστός άλλαξε την μορφή του από Άνθρωπος μεταμορφώθηκε σε καθαρό Φως!!!!
Θα πρέπει όμως να κατανοήσουμε,, ότι δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο Φως, αλλά για Φως Υπερκόσμιο που δεν μπορεί να αντιληφτεί με τα συνηθισμένα μάτια ο Άνθρωπος…
Τόσο η εκκλησία μας, όσο και ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, διαχωρίζουν απολύτως αυτά τα δύο εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους «ΦΩΤΑ».
Πρόκειται για το ΚΤΙΣΤΟ ΦΩΣ και
το ΑΚΤΙΣΤΟ ΦΩΣ.
Το ΚΤΙΣΤΟ ΦΩΣ αναφέρεται στο
γνωστό μας Φως, που προέρχεται από τον Ήλιο μας και αφορά στο δικό
μας Ηλιακό Σύστημα το οποίο και φωτίζει.
Αντιθέτως, το ΑΚΤΙΣΤΟ ΦΩΣ αναφέρεται
στην ΜΕΘΕΞΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ και αναφέρεται στο ΦΩΣ ολόκληρου του
Σύμπαντος.
Το Άκτιστο Φως αφορά στην ΒΙΩΣΗ ΤΗΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!
Αυτό που θα πρέπει να αντιληφτούμε με το άγρυπνο Βλέμμμα της Ψυχής , είναι ότι για όσο βρισκόμαστε κάτω από την επήρεια του ΚΤΙΣΤΟΥ ΦΩΤΟΣ, η Ψυχή μας βρίσκεται δεμένη με τα «δεσμά του Προμηθέα», και βρίσκεται σε περιορισμό.
Ο Αληθινός όμως προορισμός του Υιού του Ανθρώπου είναι να ανέλθει στα Ουράνια Βασίλεια…
Αυτό που θα πρέπει να αντιληφτούμε με το άγρυπνο Βλέμμμα της Ψυχής , είναι ότι για όσο βρισκόμαστε κάτω από την επήρεια του ΚΤΙΣΤΟΥ ΦΩΤΟΣ, η Ψυχή μας βρίσκεται δεμένη με τα «δεσμά του Προμηθέα», και βρίσκεται σε περιορισμό.
Ο Αληθινός όμως προορισμός του Υιού του Ανθρώπου είναι να ανέλθει στα Ουράνια Βασίλεια…
Στην Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία, υπάρχουν τρείς διαφορετικοί κόσμοι ή βασίλεια:
Ο Κόσμος των ΙΔΕΩΝ στον οποίο
βρίσκεται η Ψυχή μας άσαρκη, δηλαδή για όσο δεν διαθέτει υλικό σώμα και
κατοικεί στην Σελήνη.
Ο Κόσμος των ΕΙΔΩΝ στον οποίο
βρίσκεται η Ψυχή μας όσο είναι ένσαρκη, δηλαδή για όσο διαθέτει υλικό σώμα και
κατοικεί στον πλανήτη Γη.
Τα δεσμά του Προμηθέα ή οι Δεσμοί της
Σελήνης, με τα οποία είναι δεμένη η Ψυχής μας, μάς αναγκάζουν να μεταφερόμαστε
και να ζούμε συνεχώς ένσαρκοι και άσαρκοι μεταξύ Γης και Σελήνης.
Υπάρχει όμως και ο Κόσμος των
ΑΪΔΙΩΝ.
Στον Μυστηριώδη αυτόν Κόσμο, πρόκειται να
μεταβεί η Ψυχή μας όταν ολοκληρώσει τον Κύκλο των επανενσαρκώσεών της, όταν
δηλαδή ολοκληρώσει επιτυχώς ολόκληρη την σειρά των μαθημάτων τα οποία
μαθαίνει ακολουθώντας αυτήν την διαδικασία και μετατραπεί ή ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΘΕΙ σε ΚΑΘΑΡΟ
ΠΝΕΥΜΑ και η ψυχή να «πνευματοποιηθεί.»
Μόνο έτσι μπορούμε να κατανοήσουμε
και το απολυτίκιο της σημερινής μέρας:
«Μετεμορφώθης
εν των όρει, Χριστέ ο Θεός, δείξας τοις Μαθηταίς σου την δόξαν σου καθώς
ηδύναντο. Λάμψον και ημίν τοις αμαρτωλοίς το φως σου το αΐδιον, πρεσβείαις
της Θεοτόκου, Φωτοδότα δόξα σοι».
Ας ευχηθούμε λοιπόν πως ο καθένας από μας ,μετά από τόσες περιπλανήσεις σαν άλλος Οδυσσέας,θα νοσταλγήσει την Ιθάκη του την Αιώνια Πατρίδα μας την Ουράνια Βασιλεία την Αθάνατη Φύση μας που μας δώρισε ο Δημιουργός και Πατέρας όλων μας…
Ας ευχηθούμε λοιπόν πως ο καθένας από μας ,μετά από τόσες περιπλανήσεις σαν άλλος Οδυσσέας,θα νοσταλγήσει την Ιθάκη του την Αιώνια Πατρίδα μας την Ουράνια Βασιλεία την Αθάνατη Φύση μας που μας δώρισε ο Δημιουργός και Πατέρας όλων μας…
0 Σχόλια