Ένα μικρό αφιέρωμα στην Μαλβίνα Κάραλη , από το Λογοτεχνικό περιβόλι με αφορμή την γέννησή της …

Ένα μικρό αφιέρωμα στην Μαλβίνα Κάραλη , από το Λογοτεχνικό περιβόλι με αφορμή την γέννησή της …




Με αφορμή την γέννηση της Μαλβίνας Κάραλη,  στις 3 Φεβρουαρίου  του  1952, μοιράζομαι μαζί σας αγαπημένοι μου αναγνώστες και αναγνώστριες τα πιο αντιπροσωπευτικά της λόγια 
Μας λείπει σήμερα  αυτή η πολυτάλαντη, ετοιμόλογη,οξυδερκής, ανατρεπτική, πολύμήχανη, με το αστείρευτο χιούμορ της  συγγραφέας, σεναριογράφος, δημοσιογράφος και παρουσιάστρια της  τηλεόρασης.


Τα νέα παιδιά σίγουρα  δεν την θυμούνται, οι παλαιότεροι την θυμούνται και την αναπολούν,  με την ιδιαίτερη χαρακτηριστική της αγωνιστικότητα για τα εθνικά και όχι μόνο κεκτημένα αυτής της χώρας.
Αγάπησε και αγαπήθηκε όσο καμμία.
Ο έρωτας, οι άνδρες και οι συνταγές ήταν τα αγαπημένα της θέματα.
Η φιγούρα της αναλλοίωτη μέχρι και σήμερα, μαύρο μαλλί, καταγάλανα καθαρά  μάτια, τονισμένα φρύδια και κόκκινο κραγιόν...
Το όνομα  Μαλβίνα , ήταν ψευδώνυμο, το  πραγματικό της όνομα ήταν
Μαρία- Ελένη Σακά.
Γεννήθηκε στον Πειραιά και καταγόταν από τα Ψαρά και τη Θράκη.
Ήταν απόφοιτη του Αρσακείου. Σπούδασε κυβερνητική στο Παρίσι. Εργάστηκε επί χρόνια ως δημοσιογράφος σε εφημερίδες όπως η Απογευματινή και η Ελευθεροτυπία και ως αρθρογράφος στα περιοδικά Φαντάζιο, Επίκαιρα, Γυναίκα, Κλίκ, 01, με στήλες που άφησαν εποχή όπως το Επ' αυτοφόρω (Γυναίκα) και "Σαββατογεννημένη" (στο περιοδικό Symbol της εφημερίδας Επενδυτής, άρθρα που κυκλοφόρησαν μετά το θάνατό της στην ομώνυμη συλλογή).

Η τηλεοπτική της καριέρα ξεκίνησε στην ΕΡΤ και συνέχισε στους τηλεοπτικούς σταθμούς Seven X, ANT1, ΣΚΑΪ, Mega Channel, Star Channel κ.α.

Οι πιο δημοφιλείς εκπομπές της ήταν το Mea Culpa (Seven X), Malvina Live (ΣΚΑΪ), Μalvina Hostess (Mega Channel), Malvina Rixten (Star Channel).
 Ο χαρακτήρας αυτών των τηλεοπτικών σόου, που συνήθως προβάλλονταν πριν ή μετά το κεντρικό δελτίο ειδήσεων, ήταν επιθεωρησιακός.
 Η κριτική και η διακωμώδηση της πολιτικής και των προσώπων της, τελικά τη μετέτρεψαν σε χρυσό αουτσάιντερ των τηλεοπτικών καναλιών: όλοι αγαπούσαν τις τηλεθεάσεις της, αλλά κανείς δεν είχε την (πολιτική) πολυτέλεια να την φιλοξενήσει στις συχνότητές του.

Να τονίσουμε εδώ, πως και σαν  σεναριογράφος, τιμήθηκε με δύο κρατικά βραβεία σεναρίου για τις ταινίες «Ξένια» (1989) του Πατρίς Βιβάνκος και «Κρυστάλλινες Νύχτες» (1992) της Τώνιας Μαρκετάκη.
Συνυπέγραψε επίσης τα σενάρια στις ταινίες «Αρχάγγελος του Πάθους» (1987) του Νίκου Βεργίτση και «Ζωή Χαρισάμενη» (1993) του Πατρίς Βιβάνκος.

Σαν συγγραφέας εξέδωσε τα  τα βιβλία :
«Αθώος σαν αγαπημένος» (εκδ. Καστανιώτη),
 «Τα κορίτσια της Σαβάνα» (εκδ. Νεφέλη), 
«Πιο πολύ, πιο πολλοί» (εκδ. Αστάρτη), 
τη συλλογή δημοσιευμάτων «Ο έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες» 
από την περίοδο 1989-1996 (εκδ. Κάκτος) 
και σειρά πέντε βιβλίων μαγειρικής υπό τον γενικό τίτλο:
«Η κουζίνα της Μαλβίνας-Μαλβινέζικα» (εκδ. Αστάρτη).
Έγραψε επίσης , την μυθιστορηματική βιογραφία της Αλίκης Βουγιουκλάκη :«Γλυκό κορίτσι».


Έκανε τρεις γάμους και απέκτησε τρία παιδιά.
Ο δεύτερος γάμος της ήταν με τον σκηνογράφο Γιώργο Πάτσα και ο τελευταίος με τον συγγραφέα Διονύση Χαριτόπουλο.
Ήταν 7 Ιουνίου του 2002, όταν έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία η είδηση του χαμού της,  μετά από μια πολύμηνη ,άνιση μάχη με τον καρκίνο,  μόλις στα 50 της χρόνια, που βύθισε στο πένθος το δημοσιογραφικό χώρο και όχι μόνο.
Κηδεύτηκε στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών.
Ας θυμηθούμε κάποια κείμενά της και  σπουδαίες ατάκες της….




1. Εγώ τον έρωτα τον αντιλαμβάνομαι σαν την πιο φοβερή χειραψία προς τη ζωή.
2.«Υπάρχουν ερωτευμένοι που δεν γνώρισαν ποτέ τον ίλιγγο και τις σκοτοδίνες. Είναι αυτοί που χτυπήθηκαν πάνω στους έρωτές τους,  σύμφωνα με το φυσικό νόμο της Πλάγιας Κρούσης. Αυτοί που, αν ποτέ επιχειρούσαν την Κάθετη Πτώση, θα χάνονταν στο βυθό. Ή θα ντρέπονταν που τους πήραν είδηση και μετά την αποκάλυψη θα έφευγαν. Γιατί οι άρρωστοι ερωτευμένοι, οι εκ γενετής απαρηγόρητοι, πιστεύουν πως,  όποιος αγαπάει, ξέρει και να κρύβεται από τον παραλήπτη της αγάπης του.»
«Τον ερωτεύομαι. Τον στέφω. Τον εξοργίζω. Με εξοργίζει. Τον θέλω. Δεν τον θέλω. Δεν τον μπορώ. Ακραία, απόλυτη βία ο έρωτας.»



3. Αν είναι κακό να σκοτώνεις τον πλησίον σου δίχως λόγο, είναι χίλιες φορές πιο κακό να ερωτεύεσαι και να αγαπάς τον πλησίον σου δίχως λόγο.

4. Kάθε θηλυκό πλάσμα έχει τη μοιραία σφραγίδα της μάνας του.
 Και καμιά δεν γλιτώνει τον κανόνα.

5. Άνδρας που δεν είναι τώρα, δεν ήταν ποτέ.

6. Ο άντρας πρέπει να έχει αντίληψη του κόσμου για να συνεχίζεις εσύ να ζεις ξέγνοιαστα. Αυτή είναι, ίσως, η πιο φεμινιστική αρχή.
7. Ή είμαι ερωτευμένη και δυστυχώ με τρόπο αστείο, ή είμαι λογική και πλήττω θανάσιμα.

8. Σπάστηκα με την ατάκα σου ''Κοίτα να διασκεδάσεις''. Δε γουστάρω να περνάω καλά χωρίς εσένα. Θέλω να λες από μέσα σου να είναι όλα μαύρα εκεί που πάει χωρίς εμένα. Γιατί έτσι λέω κι εγώ. Τι να σου κάνω ανωτερότητες; Γιατί είμαστε έτσι φτιαγμένοι να μη μας αρέσει να περνάει καλά ο άλλος χωρίς εμάς.

9. Στον έρωτα όταν έχεις σταθερές βάσεις, καλή ανατροφή, σωστές χαρακτηρολογικές δομές την χάνεις την αξιοπρέπειά σου απέναντι στον άλλον διαφορετικά είσαι βλάκας.
 
10. Είμαι πάνω από όλους και κάτω από αυτόν.

11. Αυτό που επιζητεί μία γυναίκα από τη σχέση με έναν άντρα είναι η άλωση. Το να χαθεί μέσα σε άλλον. Που σημαίνει ότι αν μία γυναίκα πάει με άλλον άντρα έχει χαθεί ο προηγούμενος.

12. Όταν ζηλεύω γίνομαι έξυπνη. Και όταν γίνομαι έξυπνη, τα καταστρέφω όλα.
13. Γιατί τα κάνεις αυτά; Γιατί είμαι αδύναμη, κακομαθημένη και σ’ αγαπάω.

14. Άντρας είναι ένας, ο άντρας μου. Ενδιάμεση κατάσταση δεν υπάρχει.

15. Θα ευχηθώ αυτό που εύχομαι πάντα. Να γίνει το καλύτερο για σένα και να είμαι κι εγώ εκεί κοντά. Και πιο κοντά να μη γίνεται.

16. Μόνο αυτούς που με τρόμαζαν αγάπησα. Ίσχυε για μένα το αρχαιοελληνικό ''είναι τρομερό να πέσεις στα χέρια ζωντανού Θεού''. Aπό την άλλη μεριά, ήταν και οι μόνοι που με ενδιέφεραν.

17. Όταν φεύγεις, ακόμη κι αν φύγεις με ξύλο, το πρώτο πράγμα που κερδίζεις είναι η απάλειψη της ντροπής σου.

18. 'Έχω έμμονες ιδέες. Που για μένα δεν είναι άλλο παρά αβλαβή τσιμπούρια της σκέψης.
19. Οι άνθρωποι όταν είναι να ξεπεραστούν, ξεπερνιούνται όπως οι μόδες.

20. Τα μαύρα μαλλιά υποδηλώνουν ανδρισμό, θάρρος, ευθύτητα και δραστηριότητα. Αν τα μαύρα μαλλιά γίνουν μόδα ο κόσμος θα ζήσει καλύτερα.
21. «Υπάρχει λοιπόν κάτι πολύ πιο επιδέξιο και ειλικρινές από το να είσαι ο εαυτός σου: το να είσαι ο ρόλος σου. Τελικά, μάλλον ψέματα λέω όταν κλαίγομαι, πως τάχα θέλω να μάθω ποια είμαι στην πραγματικότητα. Στα τσακίδια το εδιζησάμην εμεωυτών. Αφού το βλέπω τόσα χρόνια στην πράξη: Χωρίς τον εαυτό μου, υπάρχω. Χωρίς το ρόλο μου, δεν είμαι τίποτα. Μόνο αυτός με εξάπτει, με πληροί, με αποκαθιστά. Παίζω λοιπόν, χαρά μου -παίζω και πλέκω εγκώμια μιας ζωής που δεν καταλαβαίνει τίποτα έξω από την Τέχνη της. Γιατί δεν μπορώ να εννοήσω και να εννοηθώ, παρά σαν αυτουργός της κατασκευής μου. Γιατί ο κόσμος δεν ορίζεται εν τέλει, παρά μόνο από τον τρόπο που ο ρόλος μου επινοεί τον εαυτό μου»

22.«Εδώ και ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα έχω βεβαιωθεί. Το εκπαιδευτικό σύστημα της αγάπης δεν με αφορά. Χρειάζεται μεταρρύθμιση. Δεν καταλαβαίνω τη διδακτέα ύλη. Δεν με ελκύει η ξεδιαντροπιά της εξίσωσης: «Στον έρωτα η καλύτερη του ενός είναι η χειρότερη του άλλου». Εγώ αυτή την τάξη δεν πρόκειται να την περάσω ποτέ. Γι αυτό σκασιαρχείο καλύτερα. Το σκυλί και βόλτα. Εμένα κάνε με μόνο κύκλο ομόκεντρο, να νιώθω τη συγγένεια. Αλλά ομόκεντρο. Αλλιώς ζηλεύω. Και όταν ζηλεύω γίνομαι έξυπνη. Και όταν γίνομαι έξυπνη τα καταστρέφω όλα. Χάριν του κίβδηλου ενστίκτου που το λένε αυτοσυντήρηση. Και που δεν με αφορά».

23.  Πρώτη απ’ όλους εγώ το ξέρω πως κάνω την έξυπνη και πως είμαι τσάμπα μάγκας και πάντα θα είμαι τσάμπα μάγκας.
24. Φαίνεται πως η αγάπη δεν είναι αρκετή για όσους δεν αγαπάνε αρκετά, θέλει στρατηγική.
Πρέπει να μετατραπεί σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Ποιος θα τρομάξει περισσότερο τον άλλο.
Ποιος θα αποδειχθεί πιο έξυπνος (δηλαδή πιο φοβισμένος). Ποιος θα επιβληθεί…
Σώσον ημάς από τέτοιες αγάπες.
25. Ο άντρας πρέπει να έχει αντίληψη του κόσμου για να συνεχίζεις εσύ να ζεις ξέγνοιαστα. Αυτή είναι, ίσως, η πιο φεμινιστική αρχή. Κάθεσαι στο μπουντουάρ και κάνεις νύχι. Που εκείνη την ώρα τίποτε δεν θέλεις να σε διασπάσει. Ο σωστός άντρας έρχεται με τα χαρτιά από την τράπεζα και σου λέει: “Εδώ υπόγραψε. (Γιατί ξέρει και σωστά ελληνικά, δεν τον πήραμε τυχαία).







Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια