Οι Ιάπωνες δηλώνουν φανατικοί οπαδοί του ελληνικού κρασιού,
γιατί όπως είναι ήδη γνωστό από την Βίβλο:
«Οίνος ευφραίνει καρδίαν ανθρώπου. »
γιατί όπως είναι ήδη γνωστό από την Βίβλο:
«Οίνος ευφραίνει καρδίαν ανθρώπου. »
Αυτή η είδηση μας κάνει περήφανους σαν Έλληνες, για τα εγχώρια
προϊόντα μας.
Την τελευταία διετία διπλασιάστηκε ο
αριθμός των ιαπωνικών εταιρειών εισαγωγής ελληνικού κρασιού ενώ οι εξαγωγές
έχουν τριπλασιασθεί συγκριτικά με το 2014 και ανέρχονται πλέον σε περίπου
500.000 ευρώ.
Αύξηση κατά 87% της αξίας των
εξαγωγών ελληνικών κρασιών στην Ιαπωνία προκύπτει από τα στοιχεία της ιαπωνικής
στατιστικής υπηρεσίας για το πρώτο τρίμηνο του 2017, σε σχέση με το αντίστοιχο
διάστημα του 2016.
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που
ανακοίνωσε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας μας στο
Τόκιο, ενώ σημειώνεται ότι μέσω του Enterprise Greece αναμένεται να επιδιωχθεί
η συνέχιση του προγράμματος προώθησης ελληνικού οίνου στην Ιαπωνία, για άλλη
μία τριετία, προκειμένου να διατηρηθεί το θετικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί.
Τα στοιχεία δημοσιοποιήθηκαν με
αφορμή την ολοκλήρωση των εκδηλώσεων προώθησης του ελληνικού οίνου στην
Ιαπωνία, που οργάνωσε το Γραφείο ΟΕΥ Τόκιο, από κοινού με το Enterprise Greece,
στο πλαίσιο ευρύτερου προγράμματος προβολής.
Πραγματοποιήθηκαν στο Τόκιο (22 Μαΐου)
και στην Οσάκα (24 Μαΐου) και περιελάμβαναν ανοικτή γευσιγνωσία, δύο θεματικά
σεμινάρια master class από τον Κωνσταντίνο Λαζαράκη, master of Wine και δείπνα
με γευστική δοκιμή για καταναλωτές.
Παρουσιάσθηκε κατάλογος 90 ετικετών
από όλο το φάσμα του ελληνικού αμπελώνα, ώστε να απεικονίζουν τις κυριότερες
ποικιλίες και οινοπαραγωγικές περιοχές. Οι ετικέτες προτάθηκαν από τα
οινοποιεία που ενδιαφέρονται να εξάγουν στην Ιαπωνία. Πέρυσι, τα μισά
οινοποιεία είχαν ήδη εισαγωγέα, ενώ τα υπόλοιπα ενδιαφέρονταν να βρουν. Οι
γευσιγνωσίες απευθύνονταν αυστηρά στους ειδικούς του κλάδου, όπως εισαγωγείς,
διανομείς, οινοχόους, εκπροσώπους εστίασης (εστιατόρια, μπαρ, κλπ) και
εκπροσώπους μέσων ενημέρωσης.
Σε κάθε ένα από τα συνολικά 4
σεμινάρια, τα οποία είχαν διαφορετικό θέμα, παρουσιάσθηκαν 12 ετικέτες,
διαφορετικές από αυτές του καταλόγου της ανοικτής γευσιγνωσίας. Στα σεμινάρια
συμμετείχαν από 75 άτομα στο Τόκιο και από 55 άτομα στην Οσάκα.
Στις γευσιγνωσίες συμμετείχαν, οκτώ
εισαγωγικές εταιρείες με δικά τους stands και εκπροσώπους τους. Οι εισαγωγείς
προέβαλαν άλλες ετικέτες, πέρα από αυτές του γενικού καταλόγου. Συνεπώς, ο
συνολικός αριθμός των ετικετών που παρουσιάσθηκαν στις γευσιγνωσίες και τα
σεμινάρια υπερέβη τις 150. Εκτιμάται ότι συνολικά πάνω από 300 άτομα συμμετείχαν
στις εκδηλώσεις του Τόκιο και 170 σε εκείνες της Οσάκας.
Ήταν η δεύτερη χρονιά προβολής του
ελληνικού αμπελώνας και οίνου στην Ιαπωνία σε τέτοιο εύρος. Το πρόγραμμα, το
οποίο ολοκληρώνεται τον Ιούνιο 2017, περιελάμβανε επίσης, πρόγραμμα διαφημιστικών
καταχωρήσεων σε τρία κλαδικά οινικά περιοδικά, την έκδοση στην ιαπωνική γλώσσα
βιβλίου του Κωνσταντίνου Λαζαράκη για τον ελληνικό αμπελώνα, καθώς και
εισαγωγικού φυλλαδίου 40 σελίδων.
Επίσης, το 2016 πραγματοποιήθηκαν δύο
επισκέψεις Ιαπώνων ειδικών στην Ελλάδα, ενώ το 2017 πραγματοποιήθηκε ήδη
επίσκεψη εισαγωγέων (Απρίλιος) και έπεται επίσκεψη εκπροσώπων μέσων ενημέρωσης
(2-9 Ιουνίου).
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Λογοτεχνικό
περιβόλι!
0 Σχόλια