Οι «Οχιές», οι άσσοι
και η γέφυρα του σήμερα με το μέλλον
Μια «γεφύρωση» ανάμεσα
στην υπάρχουσα με τη μελλοντική τεχνολογία επιχειρείται από το υπουργείο
Εθνικής Άμυνας σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρία των F-16 μέσω των
«SSI» που αντικατέστησαν τα γνωστά από το παρελθόν Αντισταθμιστικά Ωφελήματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες,
τόσο στα γραφεία του ΓΕΑ, όσο και σ’ εκείνα του Γενικού Επιτελείου αλλά και στο
Yπουργείο, υπάρχει το σχέδιο που επεκτείνει τα υποκατασκευαστικά προγράμματα
κατά 16.000.000 εκατ. δολάρια. Και φυσικά για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος δεν
έγινε κανένα «θαύμα», είχαν προηγηθεί δεκάδες ώρες- όπως περιγράφουν ανώτατες
πηγές- διαπραγματεύσεων ανάμεσα στα Επιτελεία και την εταιρία.
Σύμφωνα με το
hellasjournal.com βήμα-βήμα οι επιτελείς του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΑ προσπάθησαν να
βρουν τις ασφαλείς διόδους ώστε τα θεμέλια που πέφτουν ακόμη και τώρα, να είναι
πολύ σταθερά και ότι δημιουργηθεί μελλοντικά ν’ αντέχει στις επερχόμενες
προκλήσεις.
Κάτι που λείπει,
έρχεται…
Στην Αεροπορία
επεξεργάζονται την πρόταση που αφορά τη διασκευή ενός μεταγωγικού αεροσκάφους
σε «κατασκοπευτικό» – ηλεκτρονικού πολέμου, κάτι που είναι μια επιχειρησιακή
αναγκαιότητα και κενό στο Ελληνικό οπλοστάσιο. Παλαιότερα, όπως εξηγούν
ιπτάμενοι, υπήρχε ένα σύστημα το οποίο τοποθετούνταν ως προσθήκη μέσα σε
αεροσκάφος C-130 την δεκαετία του 1980, τότε που υπήρχε και «πλεόνασμα» αυτών
των αεροπλάνων διότι στις μέρες μας τα δεδομένα αυτά έχουν αλλάξει δραματικά.
Η τεχνολογία εκείνη
θεωρείται όχι μόνο παρωχημένη αλλά ιδιαίτερα πεπαλαιωμένη με συνέπεια την
επιχειρησιακή απαξίωσή της. Το αν θα μετατραπεί πλήρως ένα αεροσκάφος με
μόνιμες προσθήκες ή θα ακολουθηθεί η συνταγή των προηγούμενων ετών δεν έχει
ξεκαθαρίσει.
Η Τουρκία με τα CN-235
καθημερινά προσπαθεί να καταφέρει «πράγματα» στο Αιγαίο, είτε αυτό λέγεται
ηλεκτρονικός πόλεμος, είτε αυτό λέγεται κατασκοπία από τον αέρα. Μάλιστα και
μέσω των CN προσπάθησε πριν λίγους μήνες να ρίξει ένα πέπλο στις επικοινωνίες
των αεροσκαφών και των ελικοπτέρων που πετούσαν στο Αιγαίο.
Η δραστηριότητα εκείνη
έγινε γρήγορα αντιληπτή με τις Ένοπλες Δυνάμεις να ενεργοποιούν αντίμετρα
ασφαλείας ώστε να μην υπάρξει κάποιο ατύχημα. Σε αυτό βοήθησαν πολύ τ’
αντανακλαστικά τόσο των στελεχών που είναι στα ραντάρ, όσο και των αεροπόρων
που πετούσαν.
Το «Link 16» στις
Ένοπλες Δυνάμεις
Οι ίδιες πηγές μιλούν για
την «γεφύρωση» των Ενόπλων Δυνάμεων μέσω των SSI που ενσωματώνει το «Link 16»
και σε άλλες επίγειες και όχι μόνο μονάδες, άρα στους στόχους που είχε βάλει το
Επιτελείο ήταν μέσα από το πρόγραμμα της «Οχιάς» να συμβεί η απαραίτητη
δικτυοκεντρική επικοινωνία. Τα επίγεια τερματικά φέρνουν το τεχνολογικό όπλο
που μέχρι στιγμής απολαμβάνουν τα 30 F-16 M της 116 Πτέρυγας Μάχης του Αράξου.
Και είναι επιπλέον το χέρι που θα δέσει τις ΕΔ με το μέλλον της Πολεμικής
Αεροπορίας, την 5η γενιά και το F-35.
Μέσα από αυτή την
προσφορά μπορεί ο καθένας να καταλάβει πως εν έτη 2020 ξεκινούν ουσιαστικά να
χτίζονται τα θεμέλια για την αλλαγή σελίδας στην αεροπορία, αλλά και για το
Πολεμικό Ναυτικό από την στιγμή που οι νέες μονάδες επιφανείας είναι ψηφιακά
πλοία.
Οι κινήσεις αυτές
εξασφαλίζουν επί της ουσίας τον τρόπο μάχης πέρα από το 2025, μέσα στον οποίο
περιλαμβάνεται η ψηφιακή ανταλλαγή δεδομένων ώστε όλα τα μαχητικά να μιλάνε με
αντιαεροπορικές συστοιχίες των Patriot, με τα Κέντρα Διοίκησης και Ελέγχου, με
μονάδες επιφανείας και φυσικά μεταξύ τους, ώστε ν’ ανταλλάσσουν στοιχεία και να
γνωρίζουν ποιος στοχοποιεί, που και πότε.
Η πλήρης ψηφιακή εικόνα
του σύγχρονου αεροπορικού πεδίου μάχης και επιφανείας θεωρείται το πλέον
τακτικό πλεονέκτημα που συντελεί τα μέγιστα στην ταχεία στοχοποίηση εχθρικών
δυνάμεων.
Είναι πετυχημένο
μοντέλο που εφαρμόστηκε με τα F-16 του Αράξου στην 116 Πτέρυγα Μάχης με τα 30
Block 52 M, που είναι τα πρώτα μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας που διαθέτουν
Link 16, ικανά να ομιλούν και με τα ιπτάμενα ραντάρ. Αυτή η εμπειρία έδειξε
αμέσως στην Πολεμική Αεροπορία ότι τα πλεονεκτήματα είναι τεράστια στα
αεροσκάφη που έχουν αυτή την «πολυτέλεια» η οποία επιτρέπει ν’ ανταλλάσσουν
εικόνα και δεδομένα μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να επιταχύνονται οι διαδικασίες
στην εναέρια μάχη.
Στα τηλεοπτικά ρεπορτάζ
πολλές φορές ακούγονται χαρακτηριστικοί διάλογοι συνομιλιών ιπταμένων κατά τη
διάρκεια αποστολής αναχαίτισης των τουρκικών αεροσκαφών. Στην 4+ και 5η γενιά
μαχητικών κάτι τέτοιο δεν χρειάζεται καθώς τα πάντα βρίσκονται σε μια οθόνη ή
ακόμη καλύτερα αν η κάσκα του ιπταμένου έχει το σκοπευτικό σύστημα και ο
ιπτάμενος βλέπει εκεί όλες τις πληροφορίες.
Άρα μια ματιά είναι
υπέρ αρκετή για να γνωρίζει ο αεροπόρος ποιος είναι, τι είναι, που είναι, τα
φίλια και ποια τα εχθρικά αεροσκάφη, εντοπίζοντας ακαριαία τον αντίπαλο. Φυσικά
είναι κι ένα δόγμα του ΝΑΤΟ που τα επόμενα χρόνια, έως το 2023 η Ελλάδα θα
πρέπει να περάσει αυτές τις «εξετάσεις» από την Συμμαχία. Ανάμεσα στα νέα ΑΩ
βρίσκεται και η αναβάθμιση των συστημάτων επιτήρησης, ελέγχου και ηλεκτρονικού
πολέμου που θα επιτρέψουν αναβαθμισμένες δυνατότητες
Πηγή: ethnos.gr
0 Σχόλια