ΗΣΑΪΑΣ κεφάλαιο 45, με επιλεγμένες εικόνες από το Λογοτεχνικό περιβόλι της Ρένας Γ. Τζωράκη.

ΗΣΑΪΑΣ κεφάλαιο 45, με επιλεγμένες εικόνες από το Λογοτεχνικό περιβόλι της Ρένας Γ. Τζωράκη.





ΗΣΑΪΑΣ 45



1 Ούτω λέγει Κύριος πρός τόν κεχρισμένον αυτού, τόν Κύρον, τού οποίου τήν δεξιάν χείρα εκράτησα, διά νά υποτάξω τά έθνη έμπροσθεν αυτού· καί θέλω λύσει τήν οσφύν τών βασιλέων, διά νά ανοίξω τά δίθυρα έμπροθεν αυτού· καί αι πύλαι δέν θέλουσι κλεισθή. 2 Εγώ θέλω υπάγει έμπροθέν σου καί εξομαλύνει τάς σκολιάς οδούς· θέλω συντρίψει τάς χαλκίνας θύρας καί κόψει τούς σιδηρούς μοχλούς. 3 Καί θέλω σοί δώσει θησαυρούς φυλαττομένους εν σκότει καί πλούτη κερυμμένα εν αποκρύφοις· διά νά γνωρίσης ότι εγώ είμαι ο Κύριος ο καλών σε κατ' όνομα, ο Θεός τού Ισραήλ. 4 Διά τόν Ιακώβ τόν δούλόν μου καί τόν Ισραήλ τόν εκλεκτόν μου σέ εκάλεσα μάλιστα μέ τό όνομά σου, σέ επωνόμασα, άν καί δέν μέ εγνώρισας. 5 Εγώ είμαι ο Κύριος καί δέν είναι άλλος· δέν υπάρχει εκτός εμού Θεός· εγώ σέ περιέζωσα, άν καί δέν μέ εγνώρισας, 6 διά νά γνωρίσωσιν από ανατολών ηλίου καί από δυσμών, ότι εκτός εμού δέν υπάρχει ουδείς· εγώ είμαι ο Κύριος καί δέν υπάρχει άλλος· 7 ο κατασκευάσας τό φώς καί ποιήσας τό σκότος· ο ποιών ειρήνην καί κτίζων κακόν· εγώ ο Κύριος ποιώ πάντα ταύτα. 8 Σταλάξατε δρόσον άνωθεν, ουρανοί, καί άς ράνωσιν αι νεφέλαι δικαιοσύνην· άς ανοίξη η γή καί άς γεννήση σωτηρίαν καί άς βλαστήση δικαιοσύνην ομού· εγώ ο Κύριος εποίησα τούτο. 9 Ουαί εις τόν αντιμαχόμενον πρός τόν Ποιητήν αυτού. Ας αντιμάχεται τό όστρακον πρός τά όστρακα τής γής· ο πηλός θέλει ειπεί πρός τόν πλάττοντα αυτόν, Τί κάμνεις; ή τό έργον σου, Ούτος δέν έχει χείρας; 10 Ουαί εις τόν λέγοντα πρός τόν πατέρα, τί γεννάς; πρός τήν γυναίκα, τί κοιλοπονείς; 11 Ούτω λέγει Κύριος, ο Αγιος τού Ισραήλ καί ο Πλάστης αυτού· Ερωτάτέ με διά τά μέλλοντα περί τών υιών μου καί περί τού έργου τών χειρών μου προστάξατέ με. 12 Εγώ έκτισα τήν γήν καί εποίησα άνθρωπον επ' αυτής· εγώ διά τών χειρών μου εξέτεινα τούς ουρανούς καί έδωκα διαταγάς εις πάσαν τήν στρατιάν αυτών. 13 Εγώ εξήγειρα εκείνον εις δικαιοσύνην καί θέλω διευθύνει πάσας τάς οδούς αυτού· αυτός θέλει οικοδομήσει τήν πόλιν μου καί θέλει επιστρέψει τούς αιχμαλώτους μου, ουχί μέ λύτρον ουδέ μέ δώρα, λέγει ο Κύριος τών δυνάμεων. 14 Ούτω λέγει Κύριος· Ο κόπος τής Αιγύπτου καί τό εμπόριον τής Αιθιοπίας καί τών Σαβαίων, ανδρών μεγαλοσώμων, θέλουσι περάσει εις σέ καί σού θέλουσιν είσθαι· οπίσω σου θέλουσιν ακολουθεί· μέ αλύσεις θέλουσι περάσει καί θέλουσι σέ προσκυνήσει, θέλουσι σέ ικετεύσει, λέγοντες, Βεβαίως ο Θεός είναι εν σοί, καί δέν υπάρχει ουδείς άλλος Θεός. 15 Τωόντι σύ είσαι Θεός κρυπτόμενος, Θεέ τού Ισραήλ, ο Σωτήρ. 16 Πάντες ούτοι θέλουσιν αισχυνθή καί εντραπή· οι εργάται τών ειδώλων θέλουσι φύγει εν καταισχύνη πάντες ομού. 17 Ο δέ Ισραήλ θέλει σωθή διά τού Κυρίου σωτηρίαν αιώνιον· δέν θέλετε αισχυνθή ουδέ εντραπή αιωνίως. 18 Διότι ούτω λέγει Κύριος, ο ποιήσας τούς ουρανούς· αυτός ο Θεός, ο πλάσας τήν γήν καί ποιήσας αυτήν· όστις αυτός εστερέωσεν αυτήν, έκτισεν αυτήν ουχί ματαίως αλλ' έπλασεν αυτήν διά νά κατοικήται· Εγώ είμαι ο Κύριος καί δέν υπάρχει άλλος. 19 Δέν ελάλησα εν κρυπτώ ουδέ εν σκοτεινώ τόπω τής γής· δέν είπα πρός τό σπέρμα τού Ιακώβ, Ζητήσατέ με ματαίως· εγώ είμαι ο Κύριος, ο λαλών δικαιοσύνην, ο αναγγέλλων ευθύτητα. 20 Συνάχθητε καί έλθετε· πλησιάσατε ομού, οι σεσωσμένοι τών εθνών· δέν έχουσι νόησιν, όσοι σηκόνουσι τό γλυπτόν ξύλον αυτών καί προσεύχονται εις θεόν μή δυνάμενον νά σώση. 21 Απαγγείλατε καί φέρετε αυτούς πλησίον· μάλιστα, άς συμβουλευθώσιν ομού· τίς ανήγγειλε τούτο απ' αρχής; τίς εφανέρωσε τούτο εξ εκείνου τού καιρού; ουχί εγώ ο Κύριος; καί δέν υπάρχει εκτός εμού άλλος Θεός· Θεός δίκαιος καί Σωτήρ· δέν υπάρχει εκτός εμού. 22 Εις εμέ βλέψατε καί σώθητε, πάντα τά πέρατα τής γής· διότι εγώ είμαι ο Θεός καί δέν υπάρχει άλλος. 23 Ωμοσα εις εμαυτόν· ο λόγος εξήλθεν εκ τού στόματός μου εν δικαιοσύνη καί δέν θέλει επιστραφή, Οτι πάν γόνυ θέλει κάμψει εις εμέ, πάσα γλώσσα θέλει ομνύει εις εμέ. 24 Βεβαίως θέλουσιν ειπεί περί εμού, Εν τώ Κυρίω είναι η δικαιοσύνη καί η δύναμις· εις αυτόν θέλουσι προσέλθει καί θέλουσι καταισχυνθή πάντες οι οργιζόμενοι εναντίον αυτού. 25 Εν τώ Κυρίω θέλει δικαιωθή άπαν τό σπέρμα τού Ισραήλ





Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια