Το ημερολόγιο γράφει 23 Μαΐου 2006,
όταν έξι τουρκικά αεροσκάφη παραβίασαν τον ελληνικό εναέριο χώρο, κατευθυνόμενα προς την Κρήτη.
όταν έξι τουρκικά αεροσκάφη παραβίασαν τον ελληνικό εναέριο χώρο, κατευθυνόμενα προς την Κρήτη.
Δυο ελληνικά F-16 απογειώθηκαν από τη βάση της Σούδας με σκοπό να τα αναχαιτίσουν.
Τα F-16 πλησίασαν τα τουρκικά μαχητικά θέλοντας να προχωρήσουν σε αναγνώριση και εικονική αναχαίτιση, λόγω παραβίασης του FIR Αθηνών.
Ο σμηναγός Κωνσταντίνος Ηλιάκης, ένας από τους δυο Έλληνες πιλότους, πλησίασε την μια τριάδα των τουρκικών αεροσκαφών.
Ο Τούρκος πιλότος έκανε επιθετικούς και επικίνδυνους χειρισμούς που προκάλεσαν μια πραγματική αερομαχία πάνω από το Αιγαίο. Το αποτέλεσμα αυτών των επιθετικών χειρισμών, ήταν ο διεμβολισμός του αεροσκάφους του σμηναγού Κωνσταντίνου Ηλιάκη.
Τα δυο αεροπλάνα κατέπεσαν στο Αιγαίο. Ο Τούρκος πιλότος έπεσε στη θάλασσα και σώθηκε από ένα δεξαμενόπλοιο που έπλεε εκεί κοντά.
Ο Κωνσταντίνος Ηλιάκης και το αεροσκάφος του όμως δεν βρέθηκε
Οι προσπάθειες ανεύρεσης του ελληνικού F-16 και του πιλότου του, συνεχίζονταν από τη θάλασσα. Τέσσερα πλοία, μια φρεγάτα, δυο κανονιοφόροι και ένα υδρογραφικό, έψαχναν απεγνωσμένα τα συντρίμμια και τον σμηναγό Ηλιάκη.
Στις 6 το απόγευμα η φρεγάτα «Λήμνος» εντόπισε νεκρό τον σμηναγό Ηλιάκη, που ήταν πατέρας δύο μικρών παιδιών.
Επίσημα ο θάνατος του αποδόθηκε σε «ατύχημα» που προήλθε από «ανθρώπινο λάθος» του Τούρκου πιλότου με τον οποίο ενεπλάκη σε αερομαχία, ο οποίος αν και έπεσε σε διεθνή χωρικά ύδατα, εντός του FIR Αθηνών, τελικά τον περισυνέλεξαν Τούρκοι και επέστρεψε άμεσα στη χώρα του.
Ο Τούρκος χειριστής Χαλί Ιμπραήμ Οσκεμπίρ,
χτυπώντας με το δεξί φτερό τού RF-4 την καλύπτρα του αεροσκάφους του Ηλιάκη, το οδήγησε σε κάθετη και ανεξέλεγκτη πτώση, στέλνοντάς τον στον θάνατο.
Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), μετά από «έρευνες», είχε προχωρήσει στη σύνταξη επισήμου πορίσματος για τις συνθήκες της κατάρριψης του ελληνικού μαχητικού, αναγνωρίζοντας το γεγονός ότι ο Ηλιάκης εκτέλεσε άψογα την αποστολή του.
«Ο σμηναγός Ηλιάκης κατευθύνθηκε προς το τουρκικό αεροσκάφος RF-4, στο πλαίσιο διατεταγμένης και σύμφωνης με το περιεχόμενο και τα δεδομένα αποστολής του προσπάθειας αναχαίτισης – αναγνώρισης σε ευθεία και οριζόντια πτήση, χωρίς να ελιχθεί καθ’ οποιονδήποτε τρόπο και χωρίς να παραβιάσει την απόσταση ασφαλείας των 1.000 ποδών που ορίζεται για την αποφυγή εναέριων συγκρούσεων μεταξύ αεροσκαφών», ανέφερε το πόρισμα.
Σε άλλο σημείο του πορίσματος γινόταν αναφορά στο Τούρκο πιλότο, περιγράφοντας το όλο περιστατικό ως «ατύχημα» που οφειλόταν σε «ανθρώπινο λάθος», χωρίς να υπάρχει ίχνος δόλου:
«Αντίθετα, προέκυψε σαφώς ότι ο χειριστής του leader (αρχηγού) αεροσκάφους του τουρκικού σχηματισμού προέβη στην εκτέλεση βίαιου και επικίνδυνου ελιγμού σε απόσταση μικρότερη των 100 ποδών, προς παρενόχληση – αποτροπή προσέγγισης του Ηλιάκη στο τουρκικό RF-4, αναπτύσσοντας έτσι υψηλή ταχύτητα (εμμονή να παραμείνει εσωτερικά και ψηλότερα από το ελληνικό μαχητικό, έχοντας πορεία σύγκρουσης, αντί να περάσει από κάτω). Συνέπεια όλων αυτών ήταν ο Τούρκος χειριστής να απολέσει τον έλεγχο του αεροσκάφους του, το οποίο ανεξέλεγκτο προσέκρουσε βίαια σε εκείνο του Ηλιάκη».
O Τούρκος πιλότος Χαλί Ιμπραήμ Οσκεμπίρ
Μετά τη σύγκρουση, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του Ηλιάκη, ο Τούρκος πιλότος έπεσε στη θάλασσα και διασώθηκε από δεξαμενόπλοιο που έπλεε στην περιοχή. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα της εποχής, ο Τούρκος χειριστής περισυνελέγη από το ιαπωνικών συμφερόντων (ιδιοκτησία της εταιρείας Yamamaru) πλοίο μεταφοράς υγραερίου «GAS CENTURY» με σημαία Παναμά και Φιλιππινέζο πλοίαρχο. Το πλοίο συμμετείχε στις έρευνες κατόπιν εντολής του ΕΚΣΕΔ (Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης).
Στο σημείο έφτασε πρώτο ελληνικό Super Puma, στο οποίο όμως ο Τούρκος χειριστής αρνήθηκε να επιβιβαστεί, καθώς ήθελε να τον παραλάβουν Τούρκοι διασώστες. Λίγο αργότερα στην περιοχή έφτασε πλωτό του Λιμενικού Σώματος από το Λιμεναρχείο Καρπάθου. Ο κυβερνήτης του πλωτού του Λιμενικού Σώματος και δύο διασώστες ανέβηκαν στο εμπορικό πλοίο για να παράσχουν βοήθεια στον Τούρκο χειριστή.
Ο Τούρκος χειριστής, ισχυριζόμενος ότι είναι σε άρτια φυσική κατάσταση, αρνήθηκε τη βοήθεια και μάλιστα λέγεται ότι επιχείρησε να χρησιμοποιήσει το ατομικό του περίστροφο. Τελικά, κατόπιν υποβολής σχετικού αιτήματος από τις τουρκικές Αρχές, τουρκικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης μάχης AS 532 2AL Cougar παρέλαβε τον Τούρκο χειριστή.
Πηγές παρόντος άρθρου: iefimerida, policenet.gr&onalert.gr
0 Σχόλια