Σύμφωνα με τον (ΠΟΥ),
Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας,
Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας,
περισσότεροι από ένα εκατομμύριο
άνθρωποι σκοτώνονται στον κόσμο σε τροχαία κάθε χρόνο.
Η απόσπαση της προσοχής και η αφηρημάδα αποτελούν βασικές αιτίες τέτοιων δυστυχημάτων (τουλάχιστον για ένα στα δέκα).
Η απόσπαση της προσοχής και η αφηρημάδα αποτελούν βασικές αιτίες τέτοιων δυστυχημάτων (τουλάχιστον για ένα στα δέκα).
Σύμφωνα με μια νέα
νορβηγική έρευνα,
που ήρθε στην επικαιρότητα νεαροί άνδρες,
όσοι είναι εξωστρεφείς ή
νευρωτικοί σαν προσωπικότητες και όσοι
οδηγούν πολύ συχνά, είναι εκείνοι που είναι περισσότερο αφηρημένοι στο τιμόνι
όταν οδηγούν,
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Όλε Γιόχανσον του
Ινστιτούτου Οικονομικών των Μεταφορών, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο
περιοδικό ψυχολογίας «Frontiers in Psychology», μελέτησαν μια μεγάλη ομάδα
ενηλίκων και εφήβων οδηγών.
Διαπιστώθηκε ότι πιο επιρρεπείς στην
αφηρημάδα -άρα και σε κίνδυνο ατυχήματος- είναι τα νεαρά άτομα, οι εξωστρεφείς
ή νευρωτικοί άνθρωποι ανεξαρτήτως ηλικίας και όσοι περνάνε πολλές ώρες στο
τιμόνι. Οι γυναίκες, ιδίως οι μεγαλύτερες ηλικίας, παρόλο που θεωρούνται
«ύποπτες», στην πραγματικότητα είναι λιγότερο πιθανό να αφαιρεθούν. Το ίδιο και
όσοι άνθρωποι έχουν αυτοέλεγχο και μπορούν να ελέγξουν τους «πειρασμούς» της
απόσπασης της προσοχής τους.
Η νέα μελέτη δείχνει
ότι ο κίνδυνος ατυχήματος αυξάνει δραματικά μετά από μόνο δύο λεπτά αφηρημάδας.
Η κυριότερη αιτία απόσπασης της
προσοχής , για έναν οδηγό αυτοκινήτου, είναι η ενασχόληση του οδηγού με το
ραδιόφωνο και ακολουθεί το κινητό τηλέφωνο.
Πολύ πιο επικίνδυνες οι
μοτοσικλέτες από τα ΙΧ
Μια άλλη καναδική έρευνα επιβεβαιώνει
ότι ο κίνδυνος θανατηφόρου δυστυχήματος είναι πολύ μεγαλύτερος για τον οδηγό
μοτοσικλέτας από ό,τι αυτοκινήτου.
Οι ερευνητές, που έκαναν τη σχετική
δημοσίευση στο καναδικό ιατρικό περιοδικό «Canadian Medical Association
Journal», ανέλυσαν στοιχεία για δεκάδες χιλιάδες θύματα τροχαίων σε διάστημα
επταετίας στον Καναδά.
Διαπιστώθηκε ότι τα τροχαία με
μοτοσικλέτες προκαλούν τριπλάσιους τραυματισμούς, πενταπλάσιους θανάτους και
εξαπλάσιες ιατρικές δαπάνες σε σχέση με τα τροχαία με ΙΧ.
Η σοβαρότητα των τραυμάτων είναι
περίπου δεκαπλάσια σε σχέση με τους τραυματισμούς των επιβαινόντων σε
αυτοκίνητο. Οι μοτοσικλετιστές είναι πολύ πιθανότερο να εισαχθούν σε εντατική
μονάδα νοσοκομείου από ό,τι οι οδηγοί αυτοκινήτου.
Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι, παρόλο
που βελτιώνεται η ασφάλεια των μοτοσικλετών, οι τραυματισμοί των οδηγών δεν
εμφανίζουν αντίστοιχη βελτίωση διαχρονικά.
Η μέση ηλικία οδηγού που εμπλέκεται σε τροχαίο με μοτοσικλέτα, είναι τα 36 έτη και στην πλειονότητα (81%) πρόκειται, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, για άνδρες.
Η μέση ηλικία οδηγού που εμπλέκεται σε τροχαίο με μοτοσικλέτα, είναι τα 36 έτη και στην πλειονότητα (81%) πρόκειται, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, για άνδρες.
0 Σχόλια